اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با شروع بارش سنگین برف در مشهد

4300 نیروی شهرداری مشهد در حوزه خدمات‌رسانی فعال شدند

خبرگزاری فارس: از صبح امروز 4 هزار و 300 نیروی شهرداری همزمان با بارش شدید برف در مشهد کار خود را آغاز کرده‌اند.

4300 نیروی شهرداری مشهد در حوزه خدمات‌رسانی فعال شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، برگ‌های تقویم یکی پس از دیگری ورق خوردند تا به زمستان رسیدند و بارش نخستین برف زمستانه سال 91 را رقم زدند. بارش برف اگر چه از دیشب در مشهد شروع شده و سرما همه شهر را فراگرفته است، اما تلاش کارگران شهرداری مشهد در کنار همکاری و مساعدت شهروندان برای باز کردن راه‌ها و تمیز کردن معابر به منظور تسهیل در تردد شهروندان و وسایل نقلیه، سبب شده این سردی هوا را به گرمی همدلی‌هایی مبدل کند که بر دل هر بیننده و رهگذری می‌نشیند.

از همان ساعات ابتدایی شروع بارش برف در مشهد بیش از 4 هزار و 300 نیروی انسانی شهرداری فعال شدند تا با رفت و روب ویژه شهر و خدمات‌رسانی به شهروندان، زمستانی شیرین و به یادماندنی را برای آنان فراهم آوردند.

رمضانعلی شورابی، مدیر هماهنگی و نظارت بر امور خدمات شهری شهرداری مشهد با اشاره به اینکه نیروهای خدماتی شهرداری از ساعت سه تا چهار بامداد عملیات نمک‌پاشی بر روی معابر مشهد را انجام داده‌اند، می‌گوید: از ساعت 4 تا 5 صبح امروز نیز با فعال شدن 74 بیل و تیغ برف‌روب در سطح شهر عملیات برف‌روبی آغاز شد.

وی در ادامه بیان می‌کند: تا قبل از ساعت 14 امروز ظهر نیز عملیات نمک‌پاشی بر روی معابر شیب‍دار، رینگ کمربندی شهر و تقاطع‌های غیرهمسطح به منظور جلوگیری از یخ‌زدگی صورت می‌گیرد.

مدیر هماهنگی و نظارت بر امور خدمات شهری شهرداری مشهد می‌افزاید: با توجه به برودت هوا و امکان یخ‌زدگی معابر سطح شهر، امشب نیز شهرداری آمادگی دارد، تمامی معابر سطح شهر را نمک‌پاشی کند.

شورابی با بیان اینکه امسال تجهیزات شهرداری در بحث ماشین‌آلات مکانیزه زمستانی از جمله ماشین‌آلات نمک‌پاش، محلول‌پاش و مایع‌پاش و خودروهای برف‌روب رشد 35 درصدی داشته است، می‌گوید: تعداد 65 دستگاه برف‌روب و 26 دستگاه‌های نمک‌پاش مکانیزه در سطح شهر فعال هستند.

مدیر هماهنگی و نظارت بر امور خدمات شهری شهرداری مشهد با بیان اینکه ماشین‌آلات بخش خصوصی نیز شامل گریدر، لودر و ... از سوی شهرداری‌های مناطق به کار گرفته می‌شوند، می‌افزاید: در سال گذشته به طور متوسط 17 روز عملیات ویژه زمستانی شامل برف‌روبی و نمک‌پاشی انجام گرفت که امسال نیز در صورت نیاز این عملیات تکرار خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای اجاره ماشین‌آلات از بخش خصوصی، یک میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار پیش‌بینی شده است، اظهار می‌کند: همچنین 300 میلیون تومان نیز در بحث خرید نمک هزینه شده است؛ علاوه بر این، تجهیز ماشین‌آلات زمستانی یک میلیارد تومان هزینه برای شهرداری دربرمی‌گیرد.

شورابی خواستار همکاری بیشتر شهروندان مشهدی با راهوران زمستانی شده و می‌گوید: در صورتی که شهروندان در هنگام بارش برف و نزولات جوی با خودروهای شخصی کمتری تردد کرده و معابر را در اختیار ماشین‌آلات عملیاتی زمستانی قرار دهند، همکاران ما می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان اقدامات پاکسازی معابر را انجام دهند تا خودروها در وضعیت بهتری در سطح شهر تردد کنند.

مدیر هماهنگی و نظارت بر امور خدمات شهری شهرداری مشهد همچنین از اجرای برخی هماهنگی‌های مورد نیاز با قطار شهری و اتوبوسرانی خبر داد و می‌گوید: هماهنگی‌های لازم با این دو سازمان صورت گرفته تا در هنگام بارندگی سرویس‌دهی این دو سازمان با شدت و قوت بیشتری انجام شود.

انتهای پیام/70002/صا30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول