اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور:

شهرداری‌های دشتستان بدهی‌های فراوانی دارند

خبرگزاری فارس: قائم مقام سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: شهرداری‌های دشتستان به‌دلیل عدم درآمد کافی، بدهی‌های فراوانی دارند و باید طرح‌ها و راهکارهایی برای درآمدزایی تعیین و اجرا کنند.

شهرداری‌های دشتستان بدهی‌های فراوانی دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، غلامحسین تابش‌فر بعد از ظهر امروز در نشست شهرداران شهرستان دشتستان با نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نشست‌های مشترک و بررسی مشکلات و معضلات موجود بسیار اهمیت دارد و امیدوار هستیم خروجی لازم را داشته باشد.

قائم مقام سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور افزود: امیدواریم با چنین جلسات تعاملی بتوانیم شاهد رفع مشکلات و موانع موجود در راه پیشرفت و فعالیت شهرداری‌های دشتستان باشیم.

تابش‌فر خاطرنشان کرد: متاسفانه شهرداری‌های دشتستان به‌دلیل عدم درآمد کافی، بدهی‌های فراوانی دارند و باید طرح‌ها و راهکارهایی برای درآمدزایی تعیین و اجرا کنند.

وی اذعان داشت: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به عنوان نهادهای عمومی غیردولتی هستند و شهرداران برای اعمال مدیریت در شهرها و ارتقای شاخص‌های رفاه شهر و شهروندی و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان باید با برنامه‌ریزی‌های اصولی و علمی در تامین منابع مالی خود تجدیدنظر کنند.

این مسئول گفت: برای گام برداشتن موفق در زمینه ایجاد درآمدهای پایدار برای مدیریت شهری و روستائی، ضرورت دارد تمام دست‌اندرکاران در استانداری‌ها، شوراهای اسلامی شهرها، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، فرمانداری‌ها و سایر دستگاه‌های ذیربط در مدیریت شهری و روستائی اطلاع‌رسانی و بازاریابی مناسبی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری خود به عمل آورند.

قائم مقام سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اضافه کرد: هم‌اکنون یکی از رویکردهای اصلی حوزه مدیریت شهری در کشور، کم کردن وابستگی به کمک‌های دولتی و عوارض و حرکت به سمت شناسائی درآمدهای پایدار و روش‌ها و ابزارهای جدید تامین منابع مالی است.

تابش‌فر افزود: ابزارهایی نظیر جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، انتشار اوراق مشارکت و استفاده از تسهیلات بانکی می‌تواند موجب موفقیت شهرداری‌ها شده و در این عرصه نیازمند قوانین و مقررات به روز، حمایت‌های قانونی از سوی دستگاه‌های ذیربط و جلب اعتماد سرمایه‌گذاران و شهروندان هستیم.

وی خطاب به شهرداران گفت: ما ماهی را به شهرداران دشتستان نمی‌دهیم بلکه می‌خواهیم ماهیگیری را به آنها یاد دهیم.

در این نشست شهرداران و تعدادی از مسئولان نیز به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

انتهای پیام/2451/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول