اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر امور خارجه دولت نهم:

ملی کردن تولید امسال باید مد نظر باشد / قطار خصوصی‌سازی سال‏هاست به راه افتاده است

خبرگزاری فارس: وزیر امور خارجه دولت نهم گفت: ملی کردن تولید امسال که «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» نام گرفته است، باید مد نظر باشد.

ملی کردن تولید امسال باید مد نظر باشد / قطار خصوصی‌سازی سال‏هاست به راه افتاده است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، منوچهر متکی در همایش سراسری اقتصاد مقاومتی با رویکرد جذب سرمایه ایرانی داخل و خارج کشور که با حضور مسئولان و اساتید دانشگاه در سالن جلسات بانک ملی سمنان برگزار شد، با بیان اینکه در اقتصاد مقاومتی فرهنگ نقش مهمی ایفا می‌کند، اظهار داشت: امسال شعار تولید ملی و سرمایه ایرانی مطرح شده که معنای حقیقی آن ملی کردن تولید است.

وی بیان کرد: در حوزه اقتصادی، تاکید مقام معظم رهبری به نقش مردم در اقتصاد، تولید، تجارت و ... معطوف است و باید دانست که مردم چه نقشی در عرصه‌های مرتبط با اقتصاد و تولید ملی دارند.

وزیر امور خارجه دولت نهم گفت: قطار خصوصی‌سازی سال‏هاست که در کشور حرکت خود را آغاز کرده است و مردم باید نقش خود را در اقتصاد پیدا کنند و بررسی شود که چقدر بورس جلوتر از تعاونی‌ها وارد عرصه عمل شده است.

رفتارهای اقتصادی مردم بهترین راه‌ حل مبارزه با تحریم است

وزیر امور خارجه دولت نهم با بیان اینکه رفتارهای اقتصادی مردم می‌تواند بهترین راه‌ حل مبارزه با تحریم باشد، تأکید کرد: اقتصاد مقاومتی باید در تمام بخش‌های یک جامعه پیگیری شود؛ این موضوع، مسئله‌ای نیست که تنها توسط یک سازمان محقق شود.

متکی ادامه داد: امروز جنگ ما اقتصادی بوده و تکلیف این است که عامه مردم و تمام دستگاه‌های دولتی در این عرصه وارد شوند.

وی گفت: تحریم‌های اخیر اگر چه به بهانه‌ انرژی هسته‌ای افزایش یافته، اما در حقیقت با هدف مقابله با کلیت نظام جمهوری اسلامی برنامه‌ریزی شده است.

وزیر امور خارجه دولت نهم اظهار داشت: این تحریم‌ها برای کشور ما یک مسئله‌ کوتاه‌مدت نیست؛ بنابراین، برای مقابله با آنها تدبیری بلندمدت در عرصه‌ اقتصاد لازم بوده و این تدبیر، همین اقتصاد مقاومتی است که در سال‌های اخیر مورد تأکید مقام معظم رهبری است.

مردم با ظلم ظالمان و فتنه‌گران مواجه شدند

این تحلیل‏گر مسائل سیاسی همچنین با اشاره به فتنه 88 و حماسه 9 دی، با بیان اینکه یکی از مشکلات انتخابات 88 ظلمی بود که به مردم شد، افزود: مردمی که با حضور حداکثری خود در انتخابات سال 88 بالاترین رکورد را به ثبت رساندند؛ اما در مقابل با ظلم ظالمان و فتنه‌گران مواجه شدند.

متکی بیان کرد: مردم از 23 خرداد تا 8 دی ماه 91 با فتنه‏گران مدارا کردند و در 9 دی با حضورشان گفتند «دیگر بس است».

وی تصریح کرد: جنگ نرم یک بحران سیاسی است که دو بعد داخلی و خارجی دارد و با تدبیر می‌توان در بحران سیاسی که فراروی ماست، پیروز شویم.

وزیر امور خارجه دولت نهم گفت: زمانی مردم خودشان را صاحب جنگ دیدند و احساس کردند که باید در جنگ نقش‏آفرین باشند و این احساس به یک واژه عینی یعنی «دفاع مقدس» تبدیل شد.

متکی بیان داشت: در آنجا بود که تاریخ تکرار شد و یک بار دیگر نقش‏آفرینان عاشورا از کودک شیرخوار گرفته تا حبیب بن مظاهر در سناریوی کربلا نقش‌آفرین شدند.

وی همچنین ادامه داد: سمنان از جمله استان‌هایی بود که مردم آن در روز 8 دی سال 88 به خیابان‌ها آمدند و علیه فتنه‌گران و خواص بی‏بصیرت راهپیمایی کردند.

وزیر امور خارجه دولت نهم یادآور شد: مردم سمنان در روز 9 دی نیز همگام با سایر استان‌ها در سراسر کشور بدون هیچ دعوتی از سوی سازمانی به خیابان‌ها آمدند و از اسلام،‌ عاشورا و رهبر خود حمایت کردند.

انتهای پیام/2249/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول