اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی خبر داد

برداشت 650 هزار تن گندم از گندمزارهای آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: پیش‌بینی می‌شود با اقداماتی که انجام گرفته سال آینده 650 هزار تن گندم از گندمزارهای آذربایجان‌غربی برداشت شود.

برداشت 650 هزار تن گندم از گندمزارهای آذربایجان‌غربی

سید علی مختاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: طرح ملی خودکفایی تولید گندم در سال‌های اخیر مورد توجه دولت قرار گرفته و بر این اساس امسال 350 هزار از اراضی استان آذربایجان غربی برای کشت این محصول استراتژیک اختصاص یافت.

وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در این زمینه، تصریح کرد: برای موفقیت در اجرای طرح خودکفایی تولید گندم 350 هزار هکتار از اراضی دیمی و آبی استان برای کشت گندم اختصاص یافته است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از تأمین بذر مورد نیاز گندم‌کاران استان خبر داد و افزود: بذر مورد نیاز گندم‌کاران که اقدام به کشت گندم پاییزه کرده بودند توسط مدیریت سازمان جهاد کشاورزی استان تأمین شد.

مختاری با اشاره به میزان بذر تهیه شده برای این منظور، عنوان کرد: بذری که برای گندم‌کاران تحویل داده شده سبب افزایش راندمان تولید در هکتار می‌شود.

این مسئول با اشاره به قیمت بذر توزیعی بین کشاورزان، اذعان داشت: بذر گندم توزیع شده در پاییز امسال بین کشاورزان هر کیلو 565 تومان ارزان‌تر از بازار آزاد بود.

وی با بیان اینکه در تلاش برای افزایش راندمان کشاورزی هستیم، متذکر شد: برای این منظور توزیع بذر مورد نیاز گندم‌کاران ارزان‌تر از بازار آزاد تأمین و در زمان‌های تعیین شده در اختیار گندم‌کاران قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/61001/ن/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول