اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر زراعت جهادکشاورزی جنوب کرمان خبر داد

پیش‌بینی برداشت 150 هزار تن ذرت دانه‌ای در جنوب کرمان

خبرگزاری فارس: مدیر بخش زراعت سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان گفت: برداشت ذرت دانه‌ای از مزارع شهرستان‌های جنوبی استان آغاز و پیش‌بینی می‌شود 150 هزار تن محصول برداشت و به بازار مصرف عرضه شود.

پیش‌بینی برداشت 150 هزار تن ذرت دانه‌ای در جنوب کرمان

علی عوض‌پورجلالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: برداشت ذرت دانه‌ای از مزارع شهرستان‌های جنوبی استان آغاز و بر اساس آمار سطح کاشت و سطح نهایی سبز پیش‌بینی می‌شود که بیش از 150 هزار تن محصول برداشت و به بازار مصرف عرضه شود.

وی با اشاره به اینکه برداشت ذرت جنوب استان از سطح 18 هزار و 750 هکتار از نیمه آذرماه در مناطق دشت آغاز می‌شود، افزود: بذرهای دارای شرایط استاندارد و متناسب با شرایط اقلیمی منطقه تأمین و در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

مدیر بخش زراعت سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان تصریح کرد: با توجه نظارت فنی بر عملیات کاشت و انجام مراحل به‌زراعی در طول دوران داشت این محصول، نظارت مستقیم کارشناسان کشاورزی سازمان در سطح مزارع پیش‌بینی می‌شود، عملکرد تولید در واحد سطح نسبت به سال‌های گذشته افزایش و از نظر کیفیت محصول تولیدی در حد مطلوب باشد.

عوض‌پورجلالی گفت: هم‌اکنون دامداران استان‌های همجوار نسبت به انعقاد قرارداد خرید محصول تولیدی با کشاورزان اقدام کرده‌اند.

*احداث مزارع الگویی گندم در جنوب کرمان

حسین سالاری معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان گفت: در راستای عملیات به‌زراعی تولید و آشنایی کشاورزان با روش‌ها و مباحث نوین زراعت گندم از آغاز کشت تا پایان برداشت مزارع الگویی در تمام شهرستان‌های تابعه سازمان احداث شده است.

وی افزود: با مشارکت شرکت‌های خدمات فنی و مشاوره‌ای و نظارت مستمر کارشناسان ستادی سازمان کشاورزان به صورت گروه‌های 20 نفره با عنوان مدرسه مزرعهٰ با تمام امور کاشت، داشت مبتنی بر آخرین روش‌های به‌زراعی و دستاوردهای تحقیقاتی، آشنا و به صورت کاربردی محقق می‌شوند.

انتهای پیام/80002/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول