اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال زراعی جاری

220 کیلوگرم زعفران در مهریز برداشت شد

خبرگزاری فارس: مدیر جهادکشاورزی مهریز گفت: از 44 هکتار سطح زیر کشت زعفران در مهریز، 220 کیلوگرم محصول از این اراضی برداشت شد.

220 کیلوگرم زعفران در مهریز برداشت شد

محمدحسین حکیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مهریز اظهار داشت: با وجود 44 هکتار سطح زیر کشت زعفران در مهریز 220 کیلوگرم این محصول در سال جاری برداشت شد که این رقم نسبت به سال گذشته 70 کیلوگرم افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان مهریز با وسعت اراضی کشاورزی خود یکی از قطب‌های فعال کشاورزی استان یزد محسوب می‌شود و با توجه به خشکسالی‌های چند سال اخیر، مدیریت جهادکشاورزی این شهرستان مصمم به افزایش کشت محصولات کم‌آب‌خواه همچون زعفران در سطح این شهرستان بوده است.

حکیمی عنوان کرد: کشت زعفران در شهرستان مهریز از سال 81 با کشت یک هکتار آغاز شد و به طور متوسط سالانه 4.5 هکتار به مزارع این محصول اضافه شد تا جایی که اکنون پس از گذشت 10سال، اراضی زیرکشت زعفران در مهریز به 44 هکتار رسیده است.

حکیمی اظهار امیدواری کرد: با توجه به استقبال خوب کشاورزان مهریزی باز هم سال آینده شاهد افزایش نزدیک به 10 هکتار از اراضی زیرکشت زعفران در مهریز باشیم.

وی همچنین افزود: با توجه به وارد کردن پیازهای بذری این محصول از استان‌های همجوار طی سال‌های گذشته، امسال کشاورزان مهریزی موفق شدند خود تولیدکننده این پیازها باشند.

حکیمی ادامه داد: با توجه به اراضی بسیار مناسب و حاصل‌خیزی که در شهرستان مهریز وجود دارد، کشت زعفران را در اولویت کاری خود قرار داده‌ایم.

انتهای پیام/90005/ح/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول