اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس:

فضای بصیرت در جامعه باید گسترش یابد

خبرگزاری فارس: نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: ما باید فضای روشن بصیرت را در جامعه با توجه به سخنان رهبری گسترش دهیم.

فضای بصیرت در جامعه باید گسترش یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهین شهر، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد سالک در مسجد رسول اکرم(ص) دانشگاه صنعتی مالک اشتر در جمع اساتید و دانشجویان این دانشگاه به سه عامل از عوامل فتنه برانگیز پرداخت و اظهار کرد: فتنه می‌تواند از اعتقاد نداشتن به ولایت و مال حرام و همچنین نبودن بصیرت به وجود آید.

وی به عوامل فتنه برانگیز اشاره کرد و ادامه داد: مبحث اول ماهیت فتنه، احادیثی است که در مورد قضیه فتنه در قرآن و نهج‌البلاغه به آن اشاره شده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اینکه فتنه در طول تاریخ بشر و اسلام وجود داشته و حتی در دوران پیامبر(ص) و ائمه عظیم‌الشأن می‌توان نمونه‌های تاریخی از آن‌ را مثال زد.

وی به ماهیت دوم شکل‌گیری فتنه برای اساتید و دانشجویان پرداخت و افزود: خوردن مال حرام سبب پدیده فتنه می‌شود که نمونه تاریخی آن را می‌توان شکل گیری نهضت عاشورا وعده‌ای جاهل و نادانی که با خوردن مال‌های حرام به اردوگاه یزید پناه بردند، دید.

سالک در پایان مهم‌ترین عامل از بین بردن فتنه را بصیرت دانست و اضافه کرد: در فضای بی‌بصیرتی است که فتنه‌ها آغاز و شعله‌های آن دامن‌گیر افراد جاهل و نادان می‌شود و ما باید فضای روشن بصیرت را در جامعه با توجه به سخنان رهبری گسترش دهیم.

انتهای پیام/2301/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول