اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همایش بصیرتی «حماسه 9 دی» آبیک

9 دی بر نسخه‌های وارداتی خط بطلان کشید

خبرگزاری فارس: مسئول امور فرهنگی شرق اروپا گفت: حماسه 9 دی بر نسخه‌های وارداتی کشور خط بطلان کشید.

9 دی بر نسخه‌های وارداتی خط بطلان کشید

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حجت الاسلام سید احمد حسینی الست در همایش بصیرتی «حماسه 9 دی» شهرستان آبیک که در سالن آمفی تئاتر شهید آوینی مجتمع فرهنگی و هنری باران برگزار شد، اظهار داشت: فتنه‌گران داخلی و خارجی با راه‌اندازی فتنه و آشوب در صدد بودند از پشت به ملت ایران خنجر بزنند و انقلاب اسلامی را از درون تهی کنند ولی ناگهان دست الهی از آستین ملت بیرون آمد و تمام فاجعه را دگرگون کرد.

وی افزود: حماسه 9 دی مانند آب سردی بر گفت‌وگوی تمدن‌ها ریخته شد و فتنه عظیم را عقیم گذاشت.

این مسئول ادامه داد: حماسه 9 دی، انقلاب اسلامی را به گفتمان اصلی‌اش یعنی مبارزه با نظام سلطه بازگرداند که مردم با وحدت نقش خود را به نحو احسن ایفا کردند.

مسئول امور فرهنگی شرق اروپا تصریح کرد: مردم با بصیرت و هوشیاری در صحنه 9 دی سال 88 حضور یافتند و فاجعه‌های فتنه را یکی یکی قیچی کردند و به باد دادند.

حسینی الست اضافه کرد: مردم اگر هوشیار و با بصیرت باشند در انتخابات سال آینده نیز درست عمل خواهند کرد بنابراین ملت ایران باید برای همیشه تاریخ و برای حفظ انقلاب اسلامی بصیرت و آگهی خود را افزایش دهند.

وی با بیان اینکه گفت ‌وگوی تمدن‌ها در قرآن کریم منع شده است، افزود: گفت‌وگوی اندیشه ‌ها، هنرها، فرهنگ‌ها، علوم و ادیان بسیار زیباست و قرآن کریم از آنها حمایت کرده است.

این مسئول خاطر نشان کرد: فرهنگ جزو لایه‌های  سیال تغییر پذیر زندگی و تمدن جزو لایه‌های زیرین و سخت تغییر ناپذیر زندگی است بنابراین گفت‌وگوی تمدن‌ها جنگ تمدن‌هاست چرا که دو طرف برای هم رجز خوانی می‌کنند و اگر نتوانستند بر یکدیگر غلبه کنند به تحقیر، سپس تخریب و سایش یکدیگر می‌پردازند که در نهایت به جنگ منجر می‌شود.

مسئول امور فرهنگی شرق اروپا اذعان داشت: در 10 سالی که گفت‌وگوی تمدن‌ها مطرح بود مقام معظم رهبری یک بار درباره گفت‌وگوی تمدن‌ها سخن نگفت و سکوت کرد.

حسینی الست ادامه داد: مقام معظم رهبری علاوه بر اینکه فقیه و مجتهد است یک مبارز و مجاهد روشنفکر است که در حوزه روشنفکری حرف اول را می‌زنند و به جریانات روز کاملا آگاه هستند.

وی اظهار داشت: از تاریخ پیروزی انقلاب اسلامی تنها جایی که غرب برای ایران آغوش باز کرد و لبخند زد در پروژه گفت‌وگوی تمدن‌ها بود که آقای خاتمی پرچمدار اجرای ایده‌های غرب محسوب می‌شد.

این مسئول افزود: گفت‌وگوی تمدن‌ها یک فاجعه و جنایت بود چرا که اگر منظور تمدن کهن و باستانی ایران بود باید با مصر و یونان و هند و چین گفت‌وگو می‌کردیم و اگر منظور تمدن مدرنیته بود فرانسوی‌ها باید این علم را بلند می‌کردند که متأسفانه اهل فن نیز به خاطر این موضوع به کشور خندیدند که جای تأسف داشت.

مسئول امور فرهنگی شرق اروپا بیان کرد: در دنیای امروز گفت‌وگوی تمدن‌ها یک استاندارد و متدولوژی خاص خودش را دارد که البته صنعت توریزم وسیله ابزار گفت‌وگوی تمدن‌هاست.

حسینی الست در پایان اظهار داشت: متأسفانه دولت هفتم و هشتم پیشتاز صحنه تهی کردن محتوای جمهوری اسلامی از انقلاب شد بدون اینکه بخواهد به شکل انقلاب دست بزنند.

انتهای پیام/77006/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول