اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل حمل و نقل گلستان خبر داد

فعالیت 2200 ناوگان مسافربری در گلستان

خبرگزاری فارس: معاون اداره کل حمل و نقل و پایانه‎های استان گلستان گفت: بیش از 2 هزار و 200 ناوگان مسافربری و جابه‎جایی حدود 6 میلیون مسافر را در استان به عهده دارند.

فعالیت 2200 ناوگان مسافربری در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی اداره کل حمل و نقل و پایانه‎های استان گلستان، محمد صفری در کارگاه آموزشی، توجیهی رانندگان حمل و نقل جاده‎ای بخش مسافر در استان گلستان اظهار داشت: استان گلستان با فعالیت 68 شرکت و شعبه مسافربری، تعداد 5 هزار راننده حرفه‎ای و بیش از 2 هزار و 200 ناوگان مسافربری و جابه‎جایی حدود 6 میلیون مسافر در سال جایگاه ویژه‎ای در حوزه حمل و نقل مسافر در سطح کشور دارا است.

وی تصریح کرد: به دلیل این تعداد از رانندگان در سطح استان نقش آموزش رانندگان و متصدیان شرکت‎های حمل و نقل در ارتقا ایمنی و افزایش سطح خدمات به مسافران از اهمیت بالایی برخوردار است.

معاون حمل و نقل اداره کل حمل و نقل و پایانه‎های استان گلستان افزود: در راستای تأکید مجدد بر رعایت موضوعات ایمنی در فصل زمستان از سوی رانندگان، مدیران فنی شرکت‎ها و همچنین تبیین آئین‎نامه‎ها با هدف کاهش تلفات و تصادفات رانندگی مقرر شد که این کارگاه به صورت مشارکتی با همکاری قرارگاه پلیس راه‎های استان برای 60 نفر از رانندگان و فعالان بخش مسافربری در سطح شهرستان گرگان به اجرا در آید.

در ادامه محمد شایان رئیس پلیس راه روستایی پلیس راه‎های استان گلستان به عنوان مدرس در این کارگاه مواردی مانند دقت در تکمیل چک لیست فنی از سوی مدیران فنی و نظارت مدیران عامل شرکت‎ها بر موضوع، أخذ صورت وضعیت توسط رانندگان مینی‎بوس در مسافت‎های بیش از 20 کیلومتر، الزام مسافران برای بستن کمربند ایمنی، خودداری از سوار کردن مسافر اضافی، مجهز کردن ناوگان به تجهیزات زمستانی نظیر بخاری، لاستیک با آج استاندارد و مناسب، برف پاک‎کن، زنجیر چرخ و ... ثبت ساعت ناوگان عمومی مسافر در پایانه‎های عمومی مسافر را به اطلاع حاضران رساند.

کارگاه آموزشی، توجیهی ویژه رانندگان حمل و نقل و جاده‎ای بخش مسافر با هماهنگی و مشارکت اداره کل حمل و نقل و پایانه‎های گلستان، پلیس راه‎های استان و با حضور تشکل‎های صنفی و رانندگان بخش مسافربری در محل پایانه عمومی مسافربری گرگان برگزار شد.

انتهای پیام/2307/ق/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول