اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور پژوهشی جامعة المصطفی العالمیه خبر داد

فعالیت 3 هزار محقق در جامعة المصطفی العالمیه

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور پژوهشی جامعة المصطفی العالمیه از فعالیت 3 هزار محقق در این مجموعه خبر داد.

فعالیت 3 هزار محقق در جامعة المصطفی العالمیه

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام حسن انصاری ظهر امروز در همایش تجلیل از پژوهشگران برتر جامعة المصطفی العالمیه در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) اظهار کرد: در حال حاضر 3 هزار محقق در مجموعه جامعة المصطفی العالمیه فعالیت می‌کنند که سال گذشته 20 هزار اثر پژوهشی از این افراد به معاونت پژوهش معرفی شده است.

وی ادامه داد: این افراد در واقع یک جریان عظیم فکری هستند که می‌توانند تحولات بزرگی در عرصه‌های گوناگون علمی و فکری به وجود بیاورند.

مدیرکل امور پژوهشی جامعة المصطفی العالمیه با اشاره به فعالیت 70 انجمن علمی در این مجموعه ابراز داشت: این انجمن‌های علمی در سال گذشته هزار و 339 اثر و 347 فعالیت علمی خلق و به معاونت پژوهش معرفی کرده‌اند.

انصاری خاطرنشان کرد: مجموعه جامعة المصطفی العالمیه در حال حاضر با این نیروهای عظیم فکری سپاهی عظیم از ملیت‌های مختلف در اختیار دارد که به وسیله‌ آن می‌تواند جریان بزرگی در عرصه تفکر اسلامی راه بیندازد.

وی با اشاره به اهمیت نیت الهی در موفقیت یک پژوهشگر دینی اذعان داشت: گاهی یک مقاله می‌تواند به اندازه ده‌ها کتاب تحول ایجاد کند.

مدیرکل امور پژوهشی جامعة المصطفی العالمیه عنوان کرد: تفکر، تولید و توزیع علم سه محوری هستند که هر طلبه علوم دینی باید به آنها توجه کند تا بتواند در حیطه کاری خود اثرگذار باشد.

انصاری توجه به نیازهای روز را یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های موفقیت در پژوهش دانست و بیان داشت: باید نیازهای فکری و عقیدتی را در عرصه بین‌المللی رصد کرده و پژوهش‌ها را به این نقطه هدایت کرد.

وی یادآور شد: بدون تحقیق، تفکر و فتح سرزمین‌های علمی هیچ مذهبی نمی‌تواند در دنیا به برتری رسیده و برای خود جایی باز کند.

مدیرکل امور پژوهشی جامعة المصطفی العالمیه در پایان اضافه کرد: آینده‌نگری و نگاه به نیازهای آینده نیز یکی از مسائلی است که فعالیت‌های پژوهشی در هر عصر و زمان را ماندگار می‌کند و علت ماندگاری آثار محققانی مانند شهید مطهری نیز همین است.

انتهای پیام/78006/ذ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول