اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت اداره فرهنگ و ارشاد کهگیلویه

نمایشگاه بزرگ کتاب و عکس بصیرت در دهدشت برپا شد

خبرگزاری فارس: با حضور جمعی از مسئولان شهرستانی، نمایشگاه کتاب و عکس بصیرت در محل مصلای نماز جمعه دهدشت افتتاح شد.

نمایشگاه بزرگ کتاب و عکس بصیرت در دهدشت برپا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، ظهر امروز و با حضور جمعی از مسئولان شهرستانی، نمایشگاه کتاب و عکس بصیرت در محل مصلای نماز جمعه دهدشت افتتاح شد.

آزاد خردمند در حاشیه این مراسم گفت: این نمایشگاه با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و نیز پاسداشت حماسه 9دی برپا شده است.

وی با بیان این‌که در این نمایشگاه 50 هزار جلد کتاب در پنج هزار عنوان به نمایش گذاشته شده است، تصریح کرد: به جهت ترغیب بازدیدکنندگان به خرید کتاب، تخفیف 20 درصدی نیز برای فروش کتاب در نظر گرفته شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد کهگیلویه با اشاره به این‌که برپایی نمایشگاه‌های کتاب تأثیر فراوانی بر ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی دارد، عنوان کرد: همه نهادها و دستگاه‌ها باید در راستای ترویج این امر با جدیت وارد صحنه شوند.

خردمند با بیان این‌که در سال‌جاری بیش از 40 نمایشگاه کتاب در حوزه‌های مختلف در سطح شهرستان کهگیلویه توسط اداره ارشاد برپا شده است، عنوان کرد: استقبال و حضور مردم از این نمایشگاه‌ها روزبه‌روز افزایش می‌یابد.

در ادامه حجت‌الاسلام سیدنصیر حسینی با تقدیر از افرادی که در برگزاری نمایشگاه‌های کتاب نقش داشته‌اند، افزود: هیچ امری مانند مطالعه و کتابخوانی به رشد انسان کمک نمی‌کند.

امام جمعه دهدشت تصریح کرد: از آنجا که فرهنگ کتابخوانی تأثیر فراوانی بر فکر و اندیشه افراد دارد باید برای توجه هر چه بیشتر به آن کارهای اساسی و پایه‌ای صورت گیرد.

حسینی با اشاره به این‌که امروز اهمیت مطالعه بر هیچ کس پوشیده نیست، افزود: فرهنگ مطالعه در جامعه وجود دارد اما متأسفانه این فرهنگ میان مردم به عادت تبدیل نشده است و همه باید دست در دست هم دهیم تا این فرهنگ، عمق بیشتری پیدا کند.

وی با بیان این‌که یکی از بهترین راه‌ها برای پرکردن اوقات فراغت مطالعه و همنشینی با کتاب است، گفت: اگر کسی لذت مطالعه را بچشد هیچ‌گاه به برخی از آفات و فتنه‌های آخرالزمان که همین رفقای بد و استفاده از  امکانات مبتذل است در امان خواهد بود.

حسینی برپایی چنین نمایشگاه‌هایی را بسیار امیدبخش خواند و خاطرنشان کرد: برپایی این نمایشگاه‌ها هر چند کوچک و جزیی باشد اما در رواج فرهنگ مطالعه و آشنایی مردم با کتاب بسیار مؤثر خواهد بود.

انتهای‌پیام/82008/م20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول