اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس خبر می‌دهد

احداث پارک روستایی بانوان برای نخستین بار در کشور

خبرگزاری فارس: فرماندار قائمشهر گفت: برای اولین بار، پارک روستایی بانوان در فراخیل قائمشهر احداث می‌شود.

احداث پارک روستایی بانوان برای نخستین بار در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، علی پیرفلک ظهر امروز در آیین افتتاح سومین پارک روستایی بخش مرکزی قائمشهر واقع در روستای المشیر توسعه فضاهای تفریحی ورزشی یا بوستان روستایی را محوری‌ترین سیاست مدیریت شهرستان قائمشهر عنوان کرد.

فرماندار قائمشهر با اشاره به 111 روستای بخش مرکزی شهرستان قائمشهر، جمعیت این بخش را 100 هزار نفر اعلام کرد و افزود: یکی از راه‌های ترغیب روستاییان برای ماندن و بازگشت معکوس از شهر به روستا برنامه‌ریزی و ساخت اماکن فرهنگی ورزشی در روستاهاست.

بخشدار مرکزی قائمشهر نیز هزینه اجرایی پارک روستایی روستای المشیر را 35 میلیون تومان ذکر کرد و گفت: 12 میلیون اعتبارات دولتی و الباقی از مشارکت‌های مردمی تامین شد.

حجت‌الله مولایی افزود: در بخش مرکزی تاکنون 3 پارک روستایی به بهره‌برداری رسید و ساخت دو پارک هم در روستاهای افراپل و قراخیل در دست اقدام است.

وی با اشاره به پارک روستایی پایین لموک قائمشهر که بزرگ‌ترین پارک روستایی کشور لقب گرفت و هزینه اجرای آن 800 میلیون تومان اعلام شد به احداث نخستین پارک روستایی ویژه بانوان در قراخیل قائمشهر اشاره کرد و افزود: ساخت این پارک برای اولین بار در کشور در زمینی به مساحت 2.5 هکتار در روستای قراخیل اجرایی می‌شود.

مولایی خاطر نشان کرد: روستای المشیر در بخش مشارکت‌های مردمی، بیشترین جذب سرمایه را در بین روستاهای بخش مرکزی شهرستان داشته است.

وی با اشاره به عملکرد مناسب تعاونی دهیاران در بخش عمرانی و آسفالت راه‌های روستایی که با قیمت کمتر و کیفیت بهتر به ارائه خدمات می‌پردازد، اذعان داشت: این تعاونی آمادگی دارد تا هر دهیاری که آمادگی ساخت بوستان روستایی و عملیات عمرانی را دارد از توانمندی‌های تعاونی در اختیار آنان قرار دهد.

انتهای پیام/86008/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول