اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر مشهد:

کمبود پارکینگ در شهر مشهد مشهود است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت رئیسه شورای شهر مشهد گفت: مشهد شهری است که کمبود پارکینگ در خیابان‌های اصلی آن مشهود است و به همین خاطر سه نقطه برای احداث پارکینگ در نظر گرفته شده است.

کمبود پارکینگ در شهر مشهد مشهود است

فاطمه غیور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد در ارتباط با کمبود پارکینگ برای وسایل نقلیه اظهار کرد: نبود پارکینگ در فضای شهر مشهد سبب اشغال حاشیه خیابان‌ها توسط وسایل نقلیه می‌شود که این امر حجم ترافیک را در خیابان‌های اصلی افزایش می‌دهد.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر مشهد افزود: به منظور جلوگیری از پارک وسایل نقلیه در حاشیه خیابان در قانون الیت آماده بود که 30 دقیقه ابتدای پارک وسایل نقلیه در حاشیه خیابان رایگان اما بعد از آن به صورت تصاعدی افزایش پیدا می‌کند.

غیور خاطر نشان کرد: متاسفانه مشهد شهری است که کمبود پارکینگ در خیابان‌های اصلی آن مشهود است؛ اما در برخی از نقاط شهر که پارکینگ وجود دارد، افراد حاضر نیستند از پارکینگ استفاده کنند و حتی برخی پارک دوبله را به پارکینگ ترجیح می‌دهند و تا زمانی که پارک در حاشیه خیابان ارزان است این روند ادامه دارد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر کرایه تاکسی‌ها بسیار زیاد است و مردم ترجیح می‌دهند تا از وسیله نقلیه خود استفاده کنند.

عضو کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر مشهد تاکید کرد: با توجه به اینکه روزبه‌روز تعداد وسایل نقلیه افزایش می‌یابد تصمیمی اتخاذ شد که شهرداری برای ساختمان‌های تجاری و مغازه‌هایی که به تازگی احداث می‌شوند پارکینگ را تامین کند.

غیور یادآور شد: البته در برخی از خیابان‌های سطح شهر مکانی برای ساختن پارکینگ وجود ندارد و به همین خاطر عوارض کسر پارکینگ به روز محاسبه می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر بابت هزینه پارکینگ دریافت شده سه نقطه در مشهد پیش‌بینی شده که یکی از آنها فضایی از بیمارستان امام رضا(ع) به وسعت 20 هزار متر مربع در چهار طبقه است که با مشارکت علوم پزشکی مشهد و شهرداری ساخته می‌شود.

عضو کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر مشهد تاکید کرد: برای برطرف کردن مشکل پارک در حاشیه خیابان‌ها در مشهد باید راهنمایی و رانندگی نیز کمک کند و با جریمه از پارک حاشیه خیابان جلوگیری کند.

انتهای پیام/70001/صا30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول