اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اردیبهشت سال آینده

پارک بانوان مشهد به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای شهر مشهد گفت: پارک بانوان مشهد به بهره‌برداری می‌رسد.

پارک بانوان مشهد به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، فاطمه غیور ظهر امروز در حاشیه بازدید پارک بانوان که با حضور معاون خدمات شهری شهرداری و اعضای کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر مشهد برگزار شد، رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورا از بهره‌برداری بوستان ریحانه تا اردیبهشت سال آینده خبر داد.

فاطمه غیور با بیان اینکه علت تاخیر پروژه مربوط به تاخیر مشاور است، گفت: این بوستان از جمله بوستان‌های نمونه کشور است که در آن مسیرهایی برای دوچرخه، باغ ایرانی، ساختمان پزشکی ،ساختمان ورزشی، نمازخانه، دهکده فرهنگی و خانه کودک دیده شده است.

غیور در ادامه با تاکید بر اینکه ایجاد کلبه‌های فرهنگی برای ارائه محصولات فصلی و صنایع دستی از دیگر مزایای این بوستان است عنوان کرد: تمام امکانات تفریحی ورزشی برای بانوان در این بوستان تعبیه شده است.

در ادامه مشاور طرح بوستان ریحانه یکی از دلایل تاخیر این پروژه را مربوط به اصلاحات اجرایی طرح مورد نظر دانست و عنوان کرد: انجام مطالعات دقیق در چند مرحله به دلیل ویژه بودن این بوستان از دلایل عمده و مطرح در تاخیر پروژه مورد نظر است.

حیدری با بیان اینکه پروژه از هویت بصری یکسان برخوردار است، عنوان کرد: ایجاد چهارطاقی‌هایی با معماری سنتی که با فضای جنگلی پارک همخوانی دارد از دیگر مزایای بوستان بانوان به‌شمار می‌آید.

وی در ادامه از اختصاص قسمتی از فضای پارک با عنوان عمومی خبر داد و گفت: در فضای در نظر گرفته شده امکان حضور خانواده‌ها نیز وجود دارد.

غلامرضا زعیمی رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد به عنوان یکی از اعضای کمیسیون نیز با پیشنهاد اینکه معماری درب ورودی فضای بوستان باید به‌گونه‌ای باشد که هویت مشهد را به نمایش بگذارد، گفت: باید امکانی برای استفاده از دوچرخه از همان درب ورودی بوستان ایجاد شود تا دوچرخه تنها وسیله‌ ورزشی نبوده و برای تردد نیز از آن استفاده شود.

در همین ارتباط معاون خدمات شهری شهرداری مشهد نیز با بیان اینکه مشاور طرح را با تاخیر ارائه داده است افزود: برای مشاوره طرح و اجرای آن 800 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده که تاکنون در جذب آن مشکلی نداشتیم.

خلیل کاظمی با تاکید بر اینکه شورای اسلامی شهر نسبت به اجرای این پروژه حساسیت ویژه دارد، خاطر نشان کرد: طرح مطالعاتی بوستان بایستی توسط مشاور تا مورخه 15 دی‌ ماه امسال به منطقه ابلاغ شود تا بر اساس اولویت زمانبندی زیرساخت‌های آن فراهم شود.

وی ادامه داد: برای بهره‌برداری این بوستان که در اردیبهشت ماه سال آینده اتفاق خواهد افتاد جداره‌های طرح، درب ورودی، روشنایی و نیمکت‌ها ،مسیر دوچرخه احداث شده و در برنامه‌های بعدی بر اساس اولویت‌ها اقدام می‌شود.

انتهای پیام/70006/ر20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول