اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول واحد توسعه شبکه بهداشت و ارتقای سلامت بروجرد:

مقدمات لازم برای اجرای طرح پزشک خانواده در بروجرد فراهم شد

خبرگزاری فارس: مسئول واحد توسعه شبکه بهداشت و ارتقای سلامت بروجرد گفت: تمام برنامه‌های لازم برای اجرای طرح پزشک خانواده در بروجرد فراهم شد.

مقدمات لازم برای اجرای طرح پزشک خانواده در بروجرد فراهم شد

رحیم سرآبی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بروجرد گفت: برای اجرای طرح پزشک خانواده در بروجرد، 34 پزشک تقاضای همکاری داده‌اند و با اجرای این طرح هر پزشک 500 تا 2 هزار و 500 نفر را تحت پوشش خود قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: به ازای هر 10 هزار نفر، یک مرکز سلامت برای اجرای طرح پزشک خانواده در نظر گرفته شده است و هر مرکز سلامت، چهار پزشک خانواده دارد.

سرآبی اظهار داشت: برای اجرای این طرح یک پایگاه سلامت در نظر گرفته شده است و این پایگاه‌ها همان مطب پزشکان است که تطابق یافته با استانداردهای لازم برای اجرای برنامه پزشک خانواده است.

وی با بیان اینکه در هر مرکز سلامت، یک پزشک به عنوان پزشک سلامت محله است و این پزشک 2 هزار و 500 نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد، گفت: یکی دیگر از فعالیت‌های مهم مرکز سلامت در برنامه پزشک خانواده، نظارت این مراکز بر سه پایگاه دیگر است.

مسئول واحد توسعه شبکه بهداشت و ارتقای سلامت یادآور شد: در هر مرکز سلامت جمعاً 17 نفر فعالیت دارند.

وی متذکر شد: پزشکان در صورتی که نیاز به مرخصی داشته باشند، باید یک پزشک را به عنوان پزشک جانشین برای خود انتخاب کنند تا در صورت نبودن پزشک، مراجعه‌کنندگان بتوانند به پزشک جانشین مراجعه کنند.

سرآبی خاطرنشان کرد: سرشماری خانوارهای بروجردی برای اجرای این طرح از خرداد‌ماه آغاز شده است.

وی ادامه داد: در مرحله اول اجرای طرح پزشک خانواده، هشت مرکز سلامت راه‌اندازی می‌شود.

سرآبی تصریح کرد: همه زیرساخت‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم برای اجرای طرح پزشک خانواده در بروجرد آماده است و بروجرد نیز آماده اجرای این طرح برای ارتقای سلامت افراد است.

انتهای‌پیام/85005/م/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول