اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ارشاد اسلامی دشتی:

رعایت نکردن حریم‎ها به حوزه موسیقی لطمه زده است

خبرگزاری فارس: رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی گفت: آنچه به حوزه موسیقی لطمه و آسیب‌ زده، رعایت نکردن حریم‎ها در این حوزه است.

رعایت نکردن حریم‎ها به حوزه موسیقی لطمه زده است

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی، اردشیر محمودی‌فرد صبح امروز در نشست با اعضای انجمن موسیقی فرهنگسرای شهید شهریاری خورموج اظهار داشت: موسیقی‎دانان باید حریم‎ها را حفظ کنند تا این حوزه فارغ از مشکلات و محدودیت‎ها رشد در خور خود را داشته باشد.

وی افزود: اگر چه در پاره‎ای از مواقع موسیقی با محدودیت مواجه بوده اما تجربه نشان داده است آثار فاخر هنری همواره در محدودیت‎ها خلق شده است و نباید محدویت‎ها را بهانه کنیم.

محمودی‌فرد ادامه داد: برای اعتلای هنر موسیقی هنرمندان فعال در عرصه موسیقی وظیفه نشر صحیح این هنر را به عهده دارند و رسالت بزرگی برای انتشار درست این هنر بر گردن دارند.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی یادآور شد: در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی برای رفع و کاهش مشکلات اهالی و انجمن موسیقی تلاش خواهیم کرد و فعالان این عرصه نیز با انجام رسالت‌های خود ما را در این راستا حمایت و کمک کنند.

مسئول فرهنگسرای شهید شهریاری نیز در گزارشی به اقدامات انجام گرفته در عرصه موسیقی اشاره کرد و افزود: هم‌اکنون کلاس‎های موسیقی در سازهای ارگ، پیانو، گیتار، سنتور، موسیقی کودکان و ویولن در این فرهنگسرا برگزار می‎شود.

حمید زارعی ادامه داد: دشتی خاستگاه برخی از آواهای بومی و مذهبی استان بوشهر مثل شروه و نوحه پامنبری است و باید برای حفظ و احیای آن بکوشیم.

وی تصریح کرد: بچه‎های موسیقی نیاز به حمایت و دلگرمی دارند و مهمترین خواسته‎های آن‌ها رفع مشکلاتشان برای ادامه فعالیت است.

در ادامه این نشست سایر هنرمندان مشکلات و پیشنهادات خود را ارائه کردند.

انتهای پیام/6601/ر20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول