اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چناران:

9 دی روز بروز و ظهور ارزش‌های اسلامی بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه چناران گفت: حماسه 9 دی روز بروز و ظهور ارزش‌های اسلامی بود.

9 دی روز بروز و ظهور ارزش‌های اسلامی بود

حجت‌الاسلام والمسلمین مظفر تاجی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چناران به مناسبت روز 9 دی اظهار کرد: مردم در این روز بار دیگر پایبندی خود به اسلام و ارزش‌ها را اعلام کرده و اوج بصیرت خود را به نمایش گذارند.بیماری فتنه حتی خواص را در تشخیص حق دچار مشکل می‌کند.

تاجی با اشاره به این تعبیر رهبر معظم انقلاب که فتنه را به بیماری تشبیه کردند، افزود: نگاهی به عوامل و ریشه‌های انحراف در آموزه‌های دینی نشان می‌دهد که فتنه، بیماری‌ است که در اثر انحراف، سنگدلی، نافرمانی خدا، تزلزل، پیمان‌شکنی و دنیاطلبی ایجاد می‌شود.

وی تاکید کرد: این بیماری به حدی مسری و خطرناک است که تشخیص حق و باطل را حتی برای خواص جامعه با مشکل مواجه می‌کند.

مدیر عالی حوزه‌های علمیه چناران ادامه داد: در جریان فتنه 88، سران فتنه خود را معیار حق دانسته و در پی خواسته‌های دنیایی خود به راحتی از انقلاب و ارزش ها دست کشیدند و تسلیم نقشه‌های شوم دشمن شدند، آنان در اثر استبداد رأیی که داشتند، به خواست و انتخاب مردم بی‌احترامی کردند اما در نهایت امر به انزوا کشیده شدند.

وی افزود: بینش بالای مردم در طی فتنه 88 تحسین برانگیز بود و در تحلیل حماسه 9 دی، بیش از هر چیز بایستی نقش مردم در آگاه‌سازی و هشدار به خواص مورد توجه قرار گیرد.

تاجی افزود: 9 دی در واقع، اوج اعتراض مردم به خواص بی‌بصیرت بود و حقیقتا بینش بالای مردم در طی فتنه 88 و شعور و درک آنان در تشخیص حق و حضور به موقع در صحنه، تحسین برانگیز است.

امام جمعه چناران گفت: افتخار ما به حماسه 9 دی به خاطر حضور آگاهانه مردم در صحنه است که نشان‌دهنده اعتماد آنان به نظام است، بنابراین مسئولان باید با عملکرد صحیح خود اعتماد عمومی را جلب و حفظ کنند.

امام جمعه چناران در تشریح عوامل تقویت ثبات نظام، ابراز داشت: با توجه به وضعیت کنونی جهان، مشکلاتی که در بحرین و سوریه وجود دارد، مذاکرات 5+1 و تشدید تحریم‌ها علیه ایران، حضور حداکثری مردم در راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات پیش رو می‌تواند در این زمینه بسیار اثرگذار باشد.

وی تأکید کرد: وحدت و همدلی مسئولان، دشمن‌شناسی و آگاهی از حربه‌های دشمن، وظیفه‌شناسی و مسئولیت‌پذیری، زمان‌شناسی و اقدام به موقع و برخورداری از روحیه تسلیم و فرمانبرداری امر خدا که در زبان ما در زبان ولی فقیه جاری است، از دیگر عوامل تقویت‌کننده نظام اسلامی است.

رئیس شورای فرهنگی عمومی چناران خاطر نشان کرد: اگر درایت و بصیرت رهبر معظم انقلاب و همراهی مردم نبود، آتش فتنه خاموش نمی‌شد و پیامدهای بیشتری در پی داشت، همچنین رهبری در مسئله فتنه حقیقتا رأفت اسلامی به خرج دادند که روشن شدن ماهیت سران فتنه برای مردم را در پی داشت.

انتهای پیام/70006/خ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول