اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهردار قم خبر داد

آمادگی شهرداری قم برای پذیرایی از رحمت الهی

خبرگزاری فارس: معاون خدمات شهری شهرداری قم از آمادگی و فعالیت ستادهای 26 گانه در سطح مناطق هشتگانه با توجه به بارش‌های احتمالی خبر داد.

آمادگی شهرداری قم برای پذیرایی از رحمت الهی

مهدی اصفهانیان‌مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به بارش‌های رحمت الهی از شب گذشته ابراز کرد: شهرداری قم با آماده باش کامل نیروهای ستادی، خدماتی و فضای سبز و ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک و تمام تجهیزات زمستانه خود به منظور برنامه ریزی و تقسیم دقیق وظایف و نظارت صحیح و مستمر بر اجرای امور محوله به نحو مطلوب، زمینه بهره‌مندی کامل را از این رحمت الهی ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: شهرداری قم تلاش دارد با فعالیت‌ها و اقدامات ویژه و با استفاده از تمام امکانات مناطق و سازمان‌ها، از بروز هرگونه آبگرفتگی و یا مشکل برای شهروندان پیشگیری کند.

معاون شهردار قم ابراز کرد: ستادهای پاییزه و زمستانه شهرداری به ریاست شهردار قم و محوریت معاونت خدمات شهری در مواقع احتمالی بارش‌ها تشکیل شده به طوری که در همه مناطق هشتگانه و نواحی مربوطه 26 ستاد اجرایی به مدیریت شهرداران مناطق و با تشکیل تیم‌های واکنش سریع در مواقع بحران و آبگرفتگی احتمالی و ارائه خدمات مطلوب به زائرین و شهروندان به فعالیت شبانه روزی می‌پردازند.

وی اظهار داشت: این اکیپ‌ها با توجه به آسیب شناسی صورت گرفته و بررسی‌های کارشناسی برای نقاط آسیب پذیر با نیروها و امکانات مورد نیاز تعیین شده‌اند.

 

نقاط آسیب پذیر قم در هنگام بارندگی‌ها شناسایی شدند

اصفهانیان‌مقدم افزود: در این خصوص به منظور کاهش آسیب‌های احتمالی از بارش از ماه‌های گذشته تلاش شده همه نقاط آسیب پذیر در هنگام بارندگی‌ها شناسایی و با استفاده از نظرات دقیق کارشناسی و فنی، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و بهترین راهکارهای مؤثر به منظور رفع کامل با توجه به بافت‌ها و موقعیت جغرافیایی ارائه و اجرایی شود.

وی ابراز داشت: برگزاری جلسات آموزشی و توجیهی متعدد مدیران، معاونین و روسای نواحی مناطق و سازمان‌ها به منظور بهره‌گیری از شیوه‌های نوین و دانش مدار در رفع مسائل و بحران‌های شهری، تهیه امکانات مورد نیاز ستاد با توجه به اعتبارات موجود، تقویت موتور پمپ‌های سپتیک‌ها و زیرگذرها و تأمین دستگاه‌های مکنده، حفر چاه برای بافت‌های فرسوده و نقاطی که امکان هدایت آب‌های سطحی با احداث کانال‌های سطحی نبوده، از جمله اقداماتی است که در ستادهای شهرداری به اجرا درآمده است.

معاون خدمات شهری شهرداری قم با بیان اینکه در طول بارش روز گذشته باران موردی از آبگرفتگی گزارش نشده است، عنوان داشت: این موفقیت نسبی با مساعدت‌ها و اهتمام عمومی شهروندان در توجه و رعایت اصول ایمنی و بهداشتی حاصل می‌شود و تنها با امکانات و برنامه‌های اجرایی شهرداری میسر نخواهد شد.

وی تصریح کرد: اقدامات پیشگیری و جمع آوری در بارش‌های باران و برف طبق اولویت‌های درجه بندی شده شهری در دستور کار قرار گرفته و پس از رفع تمام موارد در اولویت‌های بعدی و با سرعت و مشارکت مردمی اجرا می‌شود.

 

تخلیه زباله در انهار مهمترین دلیل آبگرفتگی است

اصفهانیان‌مقدم در تشریح دیگر برنامه‌های شهرداری افزود: از دیگر اقدامات شهرداری به منظور آمادگی ستادهای پائیزه می‌توان به اجرای مانورهای متعدد آمادگی نیروها و ماشین آلات و تعیین اکیپ‌های رفع مشکلات مرتبط با آبگرفتگی برای نقاط آسیب پذیر شناسایی شده، اجرای طرح گشت نظارت از مناطق و تجهیزات مربوطه و تسریع در تأمین امکانات مورد نیاز و تسریع در اجرای پروژه‌ها و احداث کانال‌های هدایت آب‌های سطحی در مناطق اشاره کرد.

وی تاکید کرد: رها کردن فاضلاب‌های خانگی در انهار و تخلیه زباله و ضایعات در نهرها از دیگر عوامل اصلی آبگرفتگی است که به دلیل سرپوشیده بودن برخی از کانال‌های هدایت آب‌های سطحی و نهرها موجب گرفتگی و پس زدن آب در معابر می‌شود.

معاون خدمات شهری از شهروندان خواست نسبت به رعایت اصول و حقوق شهروندی توجه بیش از پیش داشته و از هر گونه مواردی که سبب گرفتگی نهر و ایجاد ناهنجاری‌های احتمالی می‌شود جداً خودداری کنند.

انتهای پیام/2258/ع40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول