اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی اصفهان:

120مزرعه در اصفهان به تولید ماهیان سرد‌آبی می‌پردازند

خبرگزاری فارس: مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: در حال حاضر حدود 120 مزرعه در زمینه پرورش و تولید ماهیان سرد‌آبی در سطح استان اصفهان فعالیت می‌کنند.

120مزرعه در اصفهان به تولید ماهیان سرد‌آبی می‌پردازند

محمدرضا عباسی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به ظرفیت‌های استان در زمینه تولید و پرورش ماهی اظهار کرد: استان اصفهان در زمینه تولید ماهیان سرد‌آبی، گرم‌آبی، خاویاری، بچه ماهی و ماهیان زینتی فعالیت می‌کند.

وی به مزارع تولید ماهیان سردآبی موجود در سطح استان اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: 400 مزرعه در زمینه تولید ماهیان گرم‌آبی در استان اصفهان فعالیت می‌کنند.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با تاکید بر اینکه نایین، اصفهان، نطنز، مبارکه و لنجان از شهرستان‌های مستعد تولید ماهیان گرم‌آبی هستند، تصریح کرد: اما در حال حاضر برخی از شهرستان‌های موجود در استان مانند فریدون‌شهر و سمیرم تنها به تولید ماهیان سرد‌آبی می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود 120 مزرعه در زمینه تولید ماهیان سرد‌آبی در سطح استان اصفهان فعالیت می‌کنند، ادامه داد: ماهیان سردآبی در مزارع خرد و کلان تولید می‌شوند و استخر‌های دو‌منظوره از مزارع خرد تولید ماهیان سردآبی به شمار می‌روند.

عباسی با بیان اینکه ظرفیت‌های بسیاری در راستای تولید و پرورش ماهی در استان وجود دارد که در حال حاضر افراد فعال در عرصه پرورش و تولید ماهی از این ظرفیت‌ها غافل هستند، تاکید کرد: قنوات و چاه‌ها از مزارع خرد تولید ماهیان سردآبی هستند که در حال حاضر بسیاری از افراد از استعداد موجود در این مزارع در زمینه پرورش و تولید ماهیان سردآبی اطلاعی ندارند.

وی با تاکید بر اینکه تولید بیش از سه تن ماهی از استخر‌هایی که ذخیره آب کشاورزی داشته باشند، امکان‌پذیر است، افزود: استان در کنار برخورداری از چاه‌های کشاورزی می‌تواند از ظرفیت‌های موجود در مزارع خرد در راستای تولید ماهیان سردآبی استفاده کند.

انتهای پیام/63004/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول