اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان:

حماسه 9 دی ناکامی استکبار در براندازی نظام بود

خبرگزاری فارس: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: حماسه 8 در گیلان و 9 دی در کشور تلاش جبهه استکبار برای براندازی نظام اسلامی را ناکام گذاشت.

حماسه 9 دی ناکامی استکبار در براندازی نظام بود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حمید حاذق نیکرو در نشست بررسی ابعاد حماسه مردمی 8 و 9 دی از منظر بصیرت و ولایت‌مداری در دفتر موسسه فرهنگی و پژوهشی پرسمان، با گرامیداشت حماسه 8 و 9 دی، اظهار کرد: حماسه 8 دی نشانه بصیرت مردم گیلان است.

وی با اشاره به اینکه مردم گیلان یک روز زودتر از دیگر نقاط کشور مخالفت خود را با اقدام فتنه‌گران در عاشورای سال 88 نشان دادند، افزود: جنس حماسه 8 و 9 دی از جنس مردم بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، حماسه 9 دی را به واقعه عاشورا تشبیه کرد و گفت: واقعه عاشورا در عرض نیم روز اتفاق افتاد اما دارای عقبه عظیم و نتایج بسیاری بود.

وی اضافه کرد: حماسه 9 دی نیز در یک بعد از ظهر اتفاق افتاد اما دهها میلیون نفر در این حماسه عظیم حضور پیدا کردند و تمام توطئه‌ها علیه انقلاب اسلامی را از بین بردند.

نیکرو با بیان اینکه دشمن در فتنه 88 از تمام توان خود برای سرنگونی نظام اسلامی استفاده کرد، یادآور شد: حماسه 9 دی طومار نفاق، دورویی و کفر را در هم پیچید.

وی، انتخابات سال 88 و ادعای تقلب در انتخابات را تنها بهانه‌ای برای آشوب‌گری توسط فتنه‌گران دانست و خاطرنشان کرد: هدف اصلی فتنه‌گران و حامیان خارجی آنها ریشه‌کنی اسلام بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، 9 دی را مانند 22 بهمن یوم‌الله نامید و اذعان کرد: در این یوم‌الله طومار استکبار و فتنه در هم پیچیده شد.

نیکرو با اشاره به برخی ریزش‌ها در فتنه‌ها، گفت: برخی در فتنه‌ها به نظام اسلامی خیانت کردند که این امر به دلیل ضعف ایمان این افراد بود که در برابر امتحانات ایمان آنها از بین رفت.

وی با بیان اینکه برخی به آرمان‌های امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی خیانت کردند، تصریح کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید «هر کس پیمان‌شکنی کند، ما در دل او قساوت ایجاد می‌کنیم».

این مسئول، حماسه 9 دی را اتمام حجت با برخی افراد غافل دانست و گفت: بنده در روز 9 دی در تهران بودم و دیدم که حضور مردم در حماسه این روز بسیار متفاوت با را‌هپیمایی‌های دیگر بود.

وی ادامه داد: در راهپیمایی این روز سیل جمعیت به اندازه‌ای بود که حتی رسانه‌ها و دوربین‌های تلویزیون نتوانسته بودند تمام مسیرهای راهپیمایی را زیرپوشش تصویری قرار دهند.

نیکرو، شعار مردم در حماسه 9 دی را شعار حمایت از ولایت و ولی‌فقیه خواند و متذکر شد: دشمنان در راهپیمایی روز 22 بهمن سال 88 به دنبال راه‌اندازی فتنه‌ای دیگر به نام «اسب تراوا» بودند که با هوشیاری و آگاهی مردم ناکام ماند.

وی با تصریح بر اینکه حماسه 9 دی تلاش جبهه استکبار در مسیر براندازی نظام اسلامی را متوقف کرد، گفت: حماسه 9 دی یک قدرت نرم بزرگ برای نظام اسلامی بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، حماسه 9 دی را عامل تقویت ریشه‌های انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: در فتنه 88 مردم به سخنان ولی‌فقیه گوش فرا دادند و از ایشان تبعیت کردند و توانستند در حماسه 9 دی سال 88 فتنه را شکست دهند.

وی با اشاره به اینکه دلیل مخالفت دشمن با انقلاب اسلامی سیاسی بودن دین در نظام اسلامی است، خاطرنشان کرد: حرکت همگانی به طرف اهداف انقلاب اسلامی موجب از بین رفتن بساط استکبار و ظلم در جهان می‌شود.

انتهای پیام/2300/ق30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول