اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور قائم‌مقام سازمان میراث فرهنگی

موزه سنگ‌های قیمتی سیرجان افتتاح شد

خبرگزاری فارس: در مراسمی با حضور قائم‌مقام سازمان میراث فرهنگی، موزه سنگ‌های قیمتی سیرجان در محل بادگیرهای چپقی گشایش یافت.

موزه سنگ‌های قیمتی سیرجان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، مهدی نادری مسئول موزه سنگ‌های قیمتی سیرجان عصر امروز در آیین افتتاح این موزه اظهار داشت: در این موزه بیش از یک‌ هزار نوع سنگ قیمتی استخراج شده از کوه‌های استان کرمان با نام‌هایی مانند اپال عقیق، شجر، فیروزه، در، یشم و گارنت وجود دارد.

وی ادامه داد: استان کرمان محدود بهشت ایران در سنگ‌های قیمتی است که در طرح توسعه کار سنگ‌های قیمتی در نظر داریم، کارخانه فرآوری سنگ‌های قیمتی را با حمایت مسئولان راه‌اندازی و از خام‌فروشی سنگ‌های قیمتی جلوگیری کنیم.

فاطمه نادری و احسان نادری فرزندان این سنگ‌شناس و استاد فرآوری سنگ قیمتی نیز اعلام کردند با تلاش و همت پدر خود ما هم علاقمند به کار سنگ‌های قیمتی شده‌ایم و امروز در کنار پدر از این راه امرار معاش می‌کنیم.

بازدیدکنندگان این موزه نیز ضمن اطلاع از نوع سنگ‌های قیمتی استان کرمان اعلام کردند، نمی‌دانستیم این سنگ کنار ما چه ارزشی دارد و امروز بر ایرانی بودن خود بیشتر افتخار می‌کنیم.

به گزارش فارس، پس از گشایش موزه سنگ‌های قیمتی سیرجان اداره میراث فرهنگی سیرجان نیز افتتاح شد.

انتهای پیام/80015/ذ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول