اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره میراث فرهنگی بهبهان خبر داد

انتقال موزه بهبهان به خانه محسنی

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بهبهان گفت: موزه این شهر به خانه تاریخی محسنی منتقل می‌شود.

انتقال موزه بهبهان به خانه محسنی

علی کارگرزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بهبهان اظهار داشت: موزه بهبهان چندین سال در فرهنگسرای بهبهانیان این شهرستان دایر بود تا اینکه به دلیل اختلافاتی میان اداره میراث فرهنگی و مدیران این فرهنگسرا، درب‌های موزه بسته شد.

وی افزود: پس از این اتفاق مسئولان میراث فرهنگی به دنبال ایجاد فضایی برای انتقال موزه بودند تا اینکه خانه محسنی برای این امر مناسب دیده شده و به‌زودی این انتقال انجام می‌شود.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بهبهان تصریح کرد: سازمان میراث فرهنگی خانه محسنی را از سال 1385 خریداری کرده و آن را به شماره 14702 در آثار ملی نیز ثبت کرده است.

وی ادامه داد: این خانه که قدمت آن به دوره پهلوی اول بر‌می‌گردد، دارای اتاق، سالن و زیرزمین بوده و به نام مالک آن، محسنی نامیده شده و در بافت قدیمی بهبهان در خیابان شهید گرایمی این شهر واقع شده است.

کارگرزاده عنوان کرد: پس از تملک این خانه، با توافق میان میراث فرهنگی و اداره امور کتابخانه‌ها، این ملک به مدت سه سال در اختیار کتابخانه‌های بهبهان قرار گرفته و به عنوان یک کتابخانه از آن استفاده می‌شد.

وی با بیان اینکه با تصمیمات گرفته شده، این خانه جهت ایجاد موزه مردم‌شناسی و باستان‌شناسی در حال تجهیز و آماده‌سازی است، خاطرنشان کرد: تمایل داریم کار آماده‌سازی این بنا با کیفیت بالایی انجام شود تا هر بازدیدکننده پس از مراجعه به این موزه، برای آن مبلغ و تبلیغ‌کننده باشد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بهبهان در پایان در خصوص زمان انتقال موزه به خانه محسنی گفت: خانه مرمت شد اما آب‌های زیرزمینی باعث ایجاد رطوبت در آن شده و دیوار آن فروریخته است که در حال مرمت و بازسازی آن هستیم، همچنین امنیت آن به عنوان موزه نیز باید برقرار و تأمین شود و از همین رو عملیات انتقال بستگی به زمان پایان تجهیزسازی، مرمت و برقراری امنیت دارد.

انتهای‌پیام/72003/م/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول