اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان:

ایجاد گمرک تخصصی چای در گیلان پیگیری می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار گیلان گفت: ایجاد گمرک تخصصی چای در استان پیگیری می‌شود.

ایجاد گمرک تخصصی چای در گیلان پیگیری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، کیهان هاشم‌نیا ظهر امروز در جلسه شورای استاندارد استان اظهار کرد: شرایط گیلان ویژه است و اگر در میدان استاندارد قوی‌تر ورود کنیم تولیدات استان در منطقه موفق‌تر ارائه می‌شود.

وی رتبه صنعتی گیلان در سال 83 را 17 عنوان کرد و افزود: رقابت در جذب سرمایه‌گذاران در استانداردسازی بسیار تاثیرگذار بوده و جایگاه صنعتی گیلان اکنون به رتبه 13 ارتقا پیدا کرده است.

هاشم‌نیا با اشاره به تمرکز حدود 55 درصد منابع ملی در مرکز، تصریح کرد: استان‌های شمالی در یک دوره 10 ساله ممنوعیت توسعه صنعتی داشتند و صنعتی‌سازی در این مناطق انجام نشد.

استاندار گیلان ظرفیت بندری در واردات و صادرات کالا را مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: ظرفیت بنادر شمالی کشور 15 میلیون تن است و با افتتاح بندر آستارا این ظرفیت به 19 میلیون تن می‌رسد.

وی استانداردسازی در صادرات را آبروسازی خواند و بیان کرد: بزرگ‌ترین مرز ورود و خروج انسانی در گیلان است و سالانه بیش از 400 هزار نفر در استان وارد و خارج می‌شوند.

هاشم‌نیا بزرگ‌ترین تجارت چمدانی کشور را متعلق به گیلان دانست و ابراز کرد: استاندارد کالای مصرفی و صادرات باید ویژه باشد و این امر در ساماندهی صادرات تاثیرگذار است.

استاندار گیلان در ادامه بر استانداردسازی کارخانه‌های چای تاکید کرد و یادآور شد: 10 درصد از کارخانه‌های چای گیلان استانداردسازی شدند.

وی صادرات چای را نیازمند ایجاد گمرک تخصصی عنوان کرد و افزود: ایجاد گمرک تخصصی چای در گیلان پیگیری می‌شود.

هاشم‌نیا خواستار اعمال سیاست‌های تشویقی برای محصولات چای و برنج شد و اظهار کرد: تسهیلات لازم برای استقرار آزمایشگاه‌های خصوصی در انزلی، آستارا و شهرک‌های صنعتی گیلان پرداخت می‌شود.

استاندار گیلان تامین زمین برای شرکت‌های گاز مایع با نظر کارشناسی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی را از جمله درخواست‌های مسئولان استان از سازمان ملی استاندارد اعلام کرد و گفت: نمایندگی دفتر استاندارد انزلی به اداره ارتقا پیدا می‌کند.

وی اعمال استاندارد ملی در مناقصه‌های مسکن مهر در بهره‌گیری از مصالح داخلی را اثرگذار خواند و تصریح کرد: آزمایشگاه استاندارد در منطقه آزاد انزلی احداث می‌شود.

انتهای پیام/84001/ز/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول