اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

عادلی در گفت‌وگو با فارس:

جلسات سنتی قرآن ضعیف شده است/ تعامل مساجد و امکانات حلّال مشکل

خبرگزاری فارس: قاری بین‌المللی قرآن کریم از ضعیف شدن جلسات سنتی تلاوت قرآن کریم اظهار نگرانی کرد و گفت: با تعامل مساجد و تزریق بودجه و امکانات می‌توان مشکل را حل کرد.

جلسات سنتی قرآن ضعیف شده است/ تعامل مساجد و امکانات حلّال مشکل

«مهدی عادلی» قاری بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار قرآنی باشگاه خبری فارس «توانا»، در خصوص احیای جلسات سنتی قرآن کریم گفت: یکی از مشکلات جامعه قرآنی ضعیف بودن جلسات سنتی است که نیاز به احیا و تقویت دارد، به عنوان مثال، این جلسات در اولویت کاری مساجد نیستند و هرگاه مراسمات دیگری مانند سخنرانی در برنامه مساجد باشد، اولویت به آنها داده می‌شود، این موضوعی است که من بارها با آن مواجه شدم و همواره باعث ناراحتی و سردی داوطلبان خصوصاً جوانان و نوجوانان می‌شود.

«مهدی عادلی» قاری بین‌المللی قرآن کریم

جلسات سنتی باید در اولویت مساجد باشند

وی با انتقاد از تعطیلی‌های مکرر جلسات گفت: یکی از اولویت‌ها برای احیای جلسات سنتی، همراه کردن مساجد با این جلسات است، به این معنا که جلسات سنتی قرآن کریم باید در اولویت کاری مساجد کشور باشد.

تهیه امکانات و بودجه از دیگر اولویت‌های احیای جلسات سنتی

عادلی تهیه امکانات و بودجه را از دیگر اولویت‌های احیای جلسات سنتی دانست و گفت: باید با فراهم کردن امکانات و بودجه برای استاد جلسه در راستای تقویت و احیای آنها گام برداشت، زیرا جلسات همواره به امکاناتی مانند لوح‌های فشرده آموزشی و تلاوت و همچنین هدایا برای تشویق کودکان و نوجوانان نیاز دارند؛ از این رو، باید بودجه‌ای در اختیار استاد جلسه برای فراهم کردن این امکانات قرار گیرد.

بهترین زمان در اختیار جلسات سنتی قرار گیرند

این قاری بین‌المللی قرآن کریم در خصوص زمان برگزاری جلسات سنتی نیز گفت: زمان برگزاری جلسات سنتی قرآن کریم باید موقعی باشد که هم دانش‌آموزان و هم کارمندان بتوانند به راحتی در این جلسات شرکت کنند، به عنوان مثال بعد از نماز مغرب، بهترین زمان برای برگزاری جلسات است که نیاز است مسئولان مساجد این زمان را دراختیار اساتید جلسات قرار دهند.

نقش جلسات سنتی در فعالیت‌های قرآنی مانند نقش خانواده در تربیت فرزندان است

وی با اشاره به نقش جلسات سنتی در ارتقای فعالیت‌های قرآنی گفت: تقریباً همه نخبگان حفظ و قرائت قرآن از دل جلسات سنتی برخاسته‌اند و نقش جلسات سنتی در رشد فعالیت‌های قرآنی مانند نقش خانواده در تربیت انسان در جامعه است.

به کار‌گیری شیوه‌های نوین آموزشی در کنار شیوه‌های سنتی

وی به کارگیری شیوه‌های نوین آموزش قرآن کریم را در جلسات سنتی امر مفیدی دانست و گفت: به کارگیری شیوه‌های نوین آموزشی در کنار شیوه‌های سنتی می‌تواند در جذب مخاطب و تربیت افراد بسیار مؤثر باشد، از این رو بهتر است شیوه‌های نوین کارشناسی شده  و با رعایت همه اصول به جلسات تزریق شوند. البته به کارگیری شیوه‌های نوین نیازمند بودجه و امکانات است. از این رو نیاز است تا مسئولان این امکانات را برای جلسات فراهم کنند.

نقش ایجاد جایگاه ثابت برای قاریان در رشد سطح تلاوت و انس با قرآن 

عادلی، ایجاد جایگاه ثابت برای قاریان قرآن را در مساجد امری مهم و مفید دانست و گفت: ایجاد جایگاه ثابت برای قاریان می‌توانددر ارتقای تلاوت قاری و همچنین در افزایش سطح انس با قرآن در جامعه مؤثر باشد، به عنوان مثال ما اغلب در برنامه‌ها تنها 5 یا 10 دقیقه تلاوت می‌کنیم، اما اگر جایگاه ثابتی برای تلاوت داشته باشیم با تلاوت‌های بلندتر و به کارگیری همه فنون تلاوت می‌توانیم سطح فنی خود را بالا ببریم. همچنین وجود جایگاه ثابت برای قاریان می‌تواند در خصوص آموزش و استقبال مردم مؤثر باشد، زیرا مردم به مرور با جلسات آموزشی و کرسی‌های تلاوت بهتر آشنا شده و از آن استقبال می‌کنند.

تلاوت «مهدی عادلی» قاری بین‌المللی قرآن کریم در محضر مقام معظم رهبری

 

«مهدی عادلی» را بهتر بشناسیم

«مهدی عادلی» قاری بین‌المللی قرآن کریم متولد 1357 متأهل و دارای مدرک کارشناسی در رشته مدیریت صنعتی است، وی در سال 1382 موفق به کسب مقام نخست مسابقات قرآن کریم در استان تهران و در سال 1383 مقام اول مسابقات سراسری و بین‌المللی قرآن کریم را کسب کرد.

عادلی تلاوت قرآن کریم را نزد مرحوم استاد «علی اربابی» آموخته و به کشور‌های متعددی مانند ترکیه، لبنان و عربستان سعودی برای تبلیغ اعزام شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس جلسه آموزش قرآن کریم با تدریس «مهدی عادلی» دوشنبه هر هفته بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد جامع غدیر خم پاسداران برگزارمی‌شود.

تلاوت سوره‌های «الفرقان و البلد» توسط «مهدی عادلی»

انتهای پیام/م.خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول