اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

مهم‌ترین اخبار قرآنی استان‌ها/ 5 آذرماه 1391

قاری حرم امام رضا(ع) در محفل بصیرت ورامینی‌ها قرآن تلاوت می‌کند

خبرگزاری فارس: آموزش حفظ قرآن کریم به 10 هزار سیستانی، تلاوت قاری حرم امام هشتم(ع) در ورامین و رویکرد خوب فرماندهان نیروی انتظامی به فعالیت‌های قرآنی از مهم‌ترین خبرهای قرآنی استان‌های ایران است.

قاری حرم امام رضا(ع) در محفل بصیرت ورامینی‌ها قرآن تلاوت می‌کند

به گزارش خبرنگار قرآنی خبرگزاری فارس، مهم‌ترین اخبار قرآنی استان‌ها منتشر شده در این خبرگزاری در تاریخ 5 دی‌ماه 1391 از این قرار است؛

*تلاوت قرآن کریم در دهه آخر ماه صفر در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س)

تلاوت قرآن کریم در دهه آخر ماه صفر مانند دهه اول محرم هر شب بعد از عزاداری در شبستان امام خمینی‌(ره) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار می‌شود.

بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته از شب اربعین اباعبد‌الله‌الحسین(ع) تا شام شهادت حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) هر شب یک جزء از قرآن کریم با حضور قاریان ممتاز کشوری بعد از عزاداری در حرم مطهر حضرت معصومه(س) قرائت خواهد شد.

هدف از برگزاری این برنامه انس مردم با قرآن کریم در کنار عزاداری برای اهل‌بیت(ع) که هر دو در کنار هم وسیله نجات و سعادت انسان‌هاست،‌ اعلام شده است.

*ثبت‌نام 10 هزار نفر در طرح حفظ قرآن سازمان اوقاف در استان سیستان ‌و بلوچستان

حسین سالاری معاون اوقاف استان سیستان ‌و بلوچستان اظهار داشت: با اجرای طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم از مردادماه سال‌جاری و انجام فراخوان در استان سیستان و بلوچستان تا این لحظه بیش از 10 هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند که انتظار می‌رود تا پایان سال 9 هزار نفر حافظ یک تا سه جزء قرآن کریم شوند.

*رادان: هزینه برای قرآن را هزینه برای بصیرت و اعتقاد راسخ می‌دانیم

احمدرضا رادان در همایش بزرگ قرآنی فرماندهی انتظامی استان فارس که ویژه استادان و داوران و چهره‌های برجسته قرآنی، با حضور جمعی از خانواده‌های نیروی انتظامی، برگزار شد، اظهار داشت: بحث قرآن در نیروی انتظامی در چند سال گذشته جان و شکل تازه‌ای یافته است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: در یکی از همایش‌های قرآنی ما، حدود 34 هزار نفر شرکت کننده حضور داشتند که شامل کارکنان نیروی انتظامی بودند و خوشحالیم که این تعداد روز به روز در حال افزایش است.

وی گفت: مشی نیروی انتظامی و فرماندهی آن در هزینه برای قرآن، برگزاری محافل و دوره‌های بصیرتی، درآمدی بوده و احساس ما این است که هر چه قدر هزینه بیشتری در این زمینه داشته باشیم، درآمد ما نیز بیشتر می‌شود.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران افزود: ما درآمد این هزینه‌ها را از جنس بصیرت، اعتقاد و راسخ بودن می‌دانیم.

رادان همچنین بیان کرد: تجربه به ما نشان داده که آن دسته از کارکنان و خانواده‌های آنان که با قرآن مانوس‌تر هستند، مشکلات کمتری در خانواده و درون سازمان دارند و نشان می‌دهد نیروی انتظامی باید در این باره اقدامات لازم را انجام دهد.

به گزارش فارس، در پایان این همایش از چهره‌های برتر قرآنی نیروی انتظامی استان فارس و کشور تقدیر شد.

از جمله تقدیرشدگان، سه نفر از فرماندهان قرآنی نیروی انتظامی کشور و شهرستان‌های استان فارس و نفرات برتر مسابقات قرآنی ناجا در سطح کشور بودند.

*فعالیت‌های قرآن در پلیس خراسان‌رضوی رشد 30 درصدی داشته است

امیری‌مقدم فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی نیز گفت: فعالیت‌های قرآن در پلیس خراسان‌رضوی در مقایسه با سال گذشته رشد 30 درصدی داشته و در مسابقات اخیر قرآنی نیروی انتظامی سراسر کشور، فرماندهی انتظامی و یگان وی‍‍ژه استان خراسان‌رضوی موفق به کسب رتبه نخست و سوم شده است.

حجت‌الاسلام سید محمدباقر حسینی؛ رئیس عقیدتی و سیاسی فرماندهی انتظامی خراسان‌رضوی نیز بیان کرد:‌ مرحله شهرستانی مسابقه‌های قرآنی پرسنل انتظامی این استان با حضور یک هزار و 700 نفر در ابتدای امسال برگزار شد که از این تعداد 170 نفر برگزیده به مرحله استانی این رقابت‌ها راه یافتند.

*محفل بصیرت قرآنی با حضور قاری مشهدی در ورامین

در آستانه روز بصیرت محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان بین‌المللی در ورامین  به همت جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر نواندیش خدمتگزار این شهرستان برگزار می‌شود.

این محفل نورانی با حضور «حمیدرضا احمدی‌وفا» قاری بین‌المللی کشورمان و قاری حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/م.خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول