اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

حافظ کل قرآن‌کریم در گفت‌و‌گو با فارس:

تربیت مربیان توانمند حفظ در گرو کیفی شدن آموزش‌های قرآنی است

خبرگزاری فارس: حافظ کل قرآن‌کریم مربی را در تربیت حافظان قرآن توانمند موثر دانست و افزود: آموزش‌های کیفی امروز پشتوانه تربیت مربیان توانمند در آینده است.

تربیت مربیان توانمند حفظ در گرو کیفی شدن آموزش‌های قرآنی است

«صادق عبدلی» حافظ کل قرآن‌کریم در گفت‌وگو با خبرنگار قرآنی باشگاه خبری فارس «توانا»، در خصوص تأثیرات مربی حفظ قرآن در تربیت حافظ قرآن‌ گفت: در موضوع آموزش حفظ قرآن‌کریم، نیمی از پیشرفت به استعداد و توانایی شاگرد قرآنی و نیمی از پیشرفت به وجود استاد و مربی مناسب و توانمند حفظ قرآن‌کریم بستگی دارد.

مربی حفظ قرآن الگوی شاگردانش است

این حافظ کل قرآن با بیان اینکه استاد قرآن باید الگوی مناسبی برای شاگردانش باشد، گفت: در وهله اول در زمینه‌های قرآنی و تربیتی به درجه استادی رسیده باشد و بتواند تمام نیاز‌های قرآن‌آموزان را با قرآن‌کریم حل کند.

عبدلی در این باره با اشاره به روایتی از امام جعفر صادق(ع) گفت: حضرت فرمود: «کُونُوا دُعَاةً النَّاسِ بِغَیْرِ أَلْسِنَتِکُمْ» مردم را با غیر زبان‌هایتان دعوت کنید، چراکه تأثیرپذیری از اعمال و رفتار مناسب استاد، در تربیت حافظ قرآن مؤثر است.   

برای تربیت مربی حفظ آموزش حفظ قرآن باید کیفی شود

این حافظ کل قرآن‌کریم با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص تربیت 10 میلیون حافظ قرآن اظهار داشت: باید به نسبت کمیت و تعداد حفاظ به موضوع کیفیت آموزش حفظ قرآن نیز اهمیت داد، چرا که کیفیت در آموزش سبب می‌شود تا این شاگردان قرآنی موجود،، مربیان توانمند حفظ آینده کشور باشند.

عبدلی، ایجاد انگیزه و نیاز به حفظ قرآن را برای تعلیم‌دیدگان حفظ، امری اساسی دانست و گفت: اگر نیاز به قرآن در جلسات آموزشی به مانند نیاز انسان به آب و غذا نهادینه شود، مسلماً اشتیاق حضور در جلسات برای شاگردان مضاعف خواهد شد.

توجه به مفاهیم قرآن‌کریم نابودکننده معضلات اجتماعی

وی توجه به مفاهیم قرآن را در کنار حفظ ضروری دانست و افزود: باید مفاهیم قرآن‌کریم را نیز در کنار حفظ قرآن تعلیم داد، چرا که مفاهیم قرآن سبب از بین رفتن دردها و معضلات اجتماعی و نفسانی می‌شود.

انتهای پیام/م.خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول