اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار نور مطرح کرد

برق‌دار شدن چاه‌های آب علت اصلی تغییر کاربری

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار نور، برق‌دار شدن چاه‌های آب را علت اصلی تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی عنوان کرد.

برق‌دار شدن چاه‌های آب علت اصلی تغییر کاربری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، احمد محمدی ظهر امروز در جلسه شورای حفاظت از منابع آب نور با انتقاد از نحوه صدور مجوز برداشت شن و ماسه به افراد بدون اطلاع فرمانداری و بخشداری اظهار داشت: با روند جدید هیچگونه نظارتی بر میزان برداشت، محل برداشت و محل مصرف وجود ندارد.

معاون فرماندار نور ادامه داد: پیش از این، صدور هرگونه مجوز برداشت و حمل شن، ماسه، واریزه‌های کوهی و املاح مازاد رودخانه‌ها با بررسی و موافقت کمیته شن و ماسه، مرکب از نمایندگان دستگاه‌های ذیربط اعم از امور آب، منابع طبیعی، محیط زیست، جهاد و نماینده فرماندار که در فرمانداری‌ها مستقر بود، انجام و کارشناسی صورت گرفته به کمیته فنی استانداری برای صدور مجوز ارسال می‌شد.

وی خاطر نشان کرد: روند جدید هرگونه نظارت شهرستانی را کاهش داده و عدم برداشت صحیح و اصولی پیمانکاران نیز موجب انحراف در انتقال شن و ماسه و فروش در مبادی دیگر و نیز تخریب محیط زیست، منابع طبیعی و دیواره‌های رودخانه و جاده‌ها می‌شود.

محمدی تصریح کرد: برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده احتمالی و نیز افزایش نظارت شهرستانی بر روند برداشت و همچنین جلوگیری از زیان متقاضی در صورت عدم موافقت در صدور مجوز لازم است، قبل از هرگونه اقدام استانی کمیته کارشناسی شهرستانی از محل مورد تقاضا بازدید کند و نظرات کارشناسی را به استان برای تصمیم‌گیری نهایی ارسال کند.

این مسئول در ادامه با اشاره به تصمیم دولت برای برق‌دار کردن چاه‌های آب کشاورزی ابراز داشت: برخی از این اقدام مثبت دولت در منطقه سوءاستفاده کرده و به بهانه برق‌دار شدن چاه‌ها اقدام به تغییر کاربری و فروش زمین‌های کشاورزی به افراد ناآگاه می‌کردند.

معاون فرماندار نور گفت: برق‌دار شدن چاه‌ها در حال حاضر علت اصلی کاربری زمین‌های کشاورزی است که عده‌ای با نیت سودجویانه در کنار احداث جاده‌های بین مزارع به فریب افراد می‌پردازند و با اعلام وجود جاده و تیر برق، زمین کشاورزی را برای ویلاسازی به فروش می‌رسانند.

وی خواستار تدابیر لازم برای عدم تغییر کاربری به این بهانه شد. 

انتهای پیام/86023/ذ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول