اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان خبر داد

برگزاری سوگواره خامس آل‌ عبا در استان زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان گفت: سوگواره خامس آل عبا در استان زنجان برگزار می‌شود.

برگزاری سوگواره خامس آل‌ عبا در استان زنجان

مرتضی مقدمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: جشنواره سوگواره آل عبا با همکاری ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و در سطح ملی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره مدهامتان خاطرنشان کرد: استان زنجان طی سال‌جاری موفق به کسب دو مقام برتر در رشته‌های مختلفی چون ترتیل و تفسیر قرآن در سطح کشور شده است.

رئیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان با بیان اینکه جشنواره عکس کوشا در زمینه شعار سال در استان زنجان برگزار شده است، تصریح کرد: یک‌هزار و 520 عکس به این جشنواره ارسال شده بود.

وی با اشاره به اینکه در زمینه اوقات فراغت اقدامات بسیار زیادی توسط کانون‌های فرهنگی هنری استان زنجان صورت گرفته است، اضافه کرد: با توجه به اینکه امکان دسترسی به اقلام فرهنگی و آموزشی در مناطق روستایی پایین است، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ظرفیت بسیار مناسبی به منظور پرداختن به اوقات فراغت در روستاها است.

*طراحی نرم‌افزار اصول و عقاید در استان زنجان

مقدمی با اشاره به اینکه نرم‌افزاری با عنوان اصول و عقاید در استان طراحی شده است، ادامه داد: این نرم‌افزار در فاز دوم در بین 10 استان کشور مورد توجه قرار گرفته است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه استان زنجان با توجه به اینکه به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی است، برای اجرای سوگواره خامس آل عبا انتخاب شده است، یادآور شد: اقدامات بسیار خوبی در قالب این سوگواره در دستور کار است.

رئیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان با اشاره به اینکه اوج برنامه‌های سوگواره خامس آل عبا در ماه‌های محرم و صفر است، تصریح کرد: در مجموع این سوگواره در طول سال نیز به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد.

وی افزود: دبیرخانه دائمی سوگواره خامس آل عبا نیز در استان زنجان راه‌اندازی می‌شود.

مقدمی اظهار داشت: پژوهشی بودن سوگواره خامس آل عبا از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

انتهای پیام/73006/ح20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول