اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر جشنواره عمار هرمزگان

خارج‌سازی سینما از انحصار قشری خاص از اهداف جشنواره عمار است

خبرگزاری فارس: دبیر جشنواره عمار استان هرمزگان گفت: یکی از اهداف مهم این جشنواره خارج کردن سینما از انحصار قشر و تفکری خاص است.

خارج‌سازی سینما از انحصار قشری خاص از اهداف جشنواره عمار است

سعید عبدلی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس با اشاره به اهداف برگزارش جشنواره عمار اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام شده برای نخستین بار فیلم‌های این جشنواره که سومین دوره آن در حال برگزاری است، همزمان با تهران در بندرعباس طی روزهای هفتم، هشتم و نهم ماه جاری در مجتمع غدیر اکران می‌شود.

وی همچنین افزود: علاوه بر نمایش فیلم‌ها در مجتمع غدیر بندرعباس دبیرخانه جشنواره عمار در استان هرمزگان این آمادگی را دارد که در صورت فراهم بودن شرایط در مراکز فرهنگی و مساجد شهرها و روستاها فیلم‌های جشنواره را نمایش دهد.

دبیر جشنواره عمار هرمزگان با بیان اینکه این نوع کار فرهنگی در اوایل دهه 60 به وسیله نمایش فیلم در مساجد توانست خدمات ارزنده‌ای را به نظام ارائه دهد، افزود: یکی از اهداف جشنواره عمار برگرداندن فعالیت‌های فرهنگی به پایگاه اصلی آن یعنی مساجد است.

عبدلی‌زاده اضافه کرد: همچنین علاوه بر پنج نقطه در بندرعباس، فیلم‌های جشنواره در قشم و یک نقطه از جزیره لارک نیز به نمایش گذاشته می‌شود. با توجه به اینکه الان فرجه دانشگاه‌هاست در دانشگاه‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی نیز اکران فیلم‌های جشنواره‌ای صورت می‌گیرد.

این مسئول اضافه کرد: با توجه به مسائل پیش آمده خارج کردن سینما از دست قشر و تفکری خاص و رساندن آن به صاحبان اصلیش یعنی عموم مردم باید از اهداف باشد.

عبدلی‌زاده اظهار امیدواری کرد که طی سال‌ آینده تیمی از هرمزگان با تولید فیلم در جشنواره عمار حضوری پررنگ داشته باشد.

وی همچنین یادآور شد: در بخش جنبی جشنواره ثبت نام از علاقه‌مندان سینمایی برای تولیدات و فعالیت در این حوزه صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/88001/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول