اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه رودهن تأکید کرد

ایجاد زیرساخت‏های فرهنگی قبل از اسکان متقاضیان مسکن مهر

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی بر ضرورت ایجاد زیرساخت‏های فرهنگی قبل از اسکان متقاضیان مسکن مهر تأکید کرد.

ایجاد زیرساخت‏های فرهنگی قبل از اسکان متقاضیان مسکن مهر

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏الاسلام حسین توسلی پیش‌ازظهر امروز در جمع شماری از مسئولان شرق استان تهران اظهار داشت: ساخت و ساز در قالب طرح‏های مسکن مهر، علاوه بر اینکه فرصتی مناسب است، می‏تواند به عنوان تهدید نیز قلمداد شود.

وی ادامه داد: یکی از دلایل مطروحه در خصوص لزوم تبدیل بخش مرکزی تهران به شهرستانی مجزا، افزایش جمعیت قابل توجه این خطه است.

توسلی اضافه کرد: علاوه بر طرح‏های اجرایی گذشته، سه پروژه ساخت مسکن با مجموع 80 هزار واحد مسکونی در نقاط مختلف شهر جدید پردیس کلید خورده است.

افزایش جمعیت پردیس تا 500 هزار نفر

امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی افزود: با توجه به این مهم و بر اساس مصوبات موجود، آمار جمعیتی شهر جدید پردیس قبل از افق سال 1404 به رقم 400 تا 500 هزار نفر می‏رسد.

وی ادامه داد: با وجود پیش‏بینی چنین جمعیت کثیری، سرانه‏های کنونی این شهر در سرفصل‏های ورزشی و آموزشی و به‏ویژه فرهنگی حتی برای جمعیت کنونی نیز کافی نیست.

توسلی اضافه کرد: باید برای رفع چنین کاستی‏هایی، برنامه‏ریزی‏های دقیق و متعددی انجام داد و یکی از محافل تبادل نظر و ارائه طرح و پیشنهاد در این زمینه، شورای فرهنگ عمومی است.

امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی افزود: اگر چنین زیرساخت‏هایی به خصوص در زمینه فرهنگ در منطقه لحاظ نشود، مشکلات عدیده‏ای دامن‏گیر آیندگان خواهد شد.

ضرورت ارتقای بخش مرکزی تهران به شهرستان

امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی بر ارتقای بخش مرکزی تهران به شهرستانی مستقل تأکید کرد.

توسلی تصریح کرد: نخستین زیرساخت مورد نیاز برای توسعه امکانات در بخش مرکزی تهران، تبدیل آن به شهرستانی مجزا و مستقل است.

وی اضافه کرد: در سایه این ارتقای سطح جغرافیایی در منطقه و استقرار فرمانداری، نهادهای خدماتی دیگری نظیر پرداختن به آموزش و پرورش، داشتن ناحیه انتظامی، دادگستری، دادستانی و ... نیز ایجاد می‏شود.

انتهای پیام/2568/صا/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول