اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون هماهنگ‎کننده نمایندگی ولی‌فقیه سپاه نینوای گلستان:

17 سفارتخانه در فتنه 88 علیه ایران فعالیت می‎کردند

خبرگزاری فارس: معاون هماهنگ‌کننده نمایندگی ولی‌فقیه سپاه نینوای گلستان گفت: 17 سفارتخانه در فتنه 88 علیه ایران فعالیت می‎کردند.

17 سفارتخانه در فتنه 88 علیه ایران فعالیت می‎کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حمیدرضا بهمنی‎نژاد بعدازظهر امروز در جمع بسیجیان استان اظهار داشت: پس از سپری شدن بیش از سه سال از وقایع تلخ به وجود آمده پس از انتخابات خرداد 1388 که به درستی به فتنه شهرت یافت بر همه آگاهان و تحلیل‎گران منصف پوشیده نیست که ماجرای فتنه 88 نتیجه طراحی و برنامه‎ریزی طولانی مدت و بسیار پیچیده سرویس‎های اطلاعاتی و دشمنان قسم‎خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی و در راس آنها ایالات متحده آمریکا بوده است که برخی عناصر داخلی نیز آگاهانه و یا از روی غفلت و از سر هواهای نفسانی قطعات بازی طراحی‎ شده دشمن را تکمیل کردند.

وی تصریح کرد: در همین زمینه رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‎ای فرمودند من بارها گفته‎ام طراح و نقشه‎کش و مدیر صحنه در بیرون از این مرزها بوده و هست، در داخل نیز با آنها همکاری کردند برخی دانسته و برخی ندانسته.

محورهای 9 دی شامل چند بخش است

بهمنی‎نژاد اذعان داشت: برخی از مهمترین محورهای دخالت بیگانگان در ماجرای پس از حوادث انتخابات که مؤید طراحی و محاسبات دقیق آنها برای ایجاد تغییرات اساسی در ساختار حاکمیتی است که شامل مراکز مطالعاتی، بنیادها و  موسسات متعدد مرتبط با جنگ نرم بر علیه جمهوری اسلامی ایران نظیر بنیاد سوروس، خانه آزادی، صندوق اعانه ملی برای دموکراسی، موسسه بروکینگز و ده‎ها مورد دیگر که حدود 60 بنیاد و موسسه مطالعاتی را شامل می‎شود و همگی در سال‎های متمادی در صدد طراحی و تهیه راهبرد اساسی برای مقابله با جمهوری اسلامی بوده‎اند.

17 سفارتخانه علیه ایران فعالیت می‎کردند

وی افزود: محور دوم در بحث خلق حماسه 9 دی شامل دفاتر ویژه آمریکا در نقاط مختلف جهان از جمله دبی، بگرام، باکو، سلیمانیه، آمستردام، لندن و ... که زیر نظر سازمان اطلاعاتی سیا و با مسئولیت مستقیم معاون اول رئیس‌جمهور آمریکا و با مرکزیت دفتر دبی به دنبال جذب و آموزش گروه‎های مختلف اجتماعی در حوزه براندازی نرم و انقلاب‎های رنگین است.

بهمنی‎نژاد در خصوص محور سوم حماسه 9 دی ادامه داد: سرمایه‎گذاری دست‌کم 17 سفارتخانه کشورهای غربی نظیر انگلیس، آلمان، ایتالیا، فرانسه، کانادا، دانمارک که برخی از آنها نظیر کشور استعمارگر انگلیس با همه توان به عرصه حمایت از اغتشاشگران وارد شد به نحوی که چند کارمند محلی سفارت انگلیس در تهران دستگیر و دو نفر از دیپلمات‎های این کشور در ایران به دلیل عملکرد مداخله‎جویانه و حضور در اغتشاشات از ایران اخراج شدند.

اعترافات تحلیل‎گر ارشد سفارت انگلیس در تهران نشانه دیگری از نقشه از پیش تعیین‎شده غربی‎ها

معاون هماهنگ‌کننده نمایندگی ولی‌فقیه سپاه نینوای گلستان خاطرنشان کرد: در همین رابطه اعترافات محمدحسین رسام تحلیل‎گر ارشد سفارت انگلیس در تهران نشانه دیگری از نقشه از پیش تعیین‎شده غربی‎ها و دشمنان نظام اسلامی است.

وی عنوان کرد: نامبرده در بخشی از اعترافات خود می‎گوید در مدتی که برای سفارت انگلیس کار می‎کردم به این نتیجه رسیدیم که دولت انگلیس درصدد بود تا به مرتبطان خود القا کند که این انتخابات نقطه عطفی برای افرادی که با نظام زاویه دارند به شمار می‎رود و آنها با اقدامات موثر در این دوره از انتخابات کشور را دچار تغییر در ساختار یا تغییر در رفتار می‎کنند.

انتهای پیام/2307/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول