اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدرس مرکز تخصصی مهدویت قم:

دشمن مغلوب ملتی است که بصیرت داشته باشد

خبرگزاری فارس: مدرس مرکز تخصصی مهدویت قم گفت: هر ملتی که بصیرت داشته باشد و آگاهانه در مسیر ولایت گام بردارد، هرگز مغلوب دشمن نمی‌شود.

دشمن مغلوب ملتی است که بصیرت داشته باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق کفیل در کارگاه مهدویت و بصیرت، میثاق با ولایت در فردوس اظهار کرد: اگر موضوعات مختلف را آسیب‌شناسی نکنیم به احتمال بسیار زیاد هنگام مواجه و ورود به آن دچار پشیمانی می‌شویم.

وی به ارتباط بین مهدویت و بصیرت اشاره کرد و افزود: یکی از خصوصیات انسان‌های منتظر و پیرو ولایت، بصیرت است و انسان‌های بصیر و آگاه می‌توانند راه را از بی‌راهه تشخیص دهند.

مدرس مرکز تخصصی مهدویت قم تصریح کرد: بین مهدویت و بصیرت ارتباط تنگاتنگی وجود دارد و انسان‌های بصیر که آگاهانه در مسیر ولایت گام برمی‌دارند هرگز مغلوب دشمن نمی‌شوند.

* انسان منتظر باید مجاهدگونه باشد

کفیل با اشاره به اینکه هر کس بخواهد امام زمان خود را بشناسد باید نخست خود را بشناسد، یادآور شد: انتظار مثبت برای ظهور، یک حرکت مجاهدگونه است و انسان منتظر باید مانند انسان مجاهد باشد.

وی انتظار منفی، تعیین وقت برای ظهور و مطابقت دادن علائم ظهور با حوادثی که اتفاق می‌افتد را از آسیب‌های معارف مهدویت دانست و گفت: عده‌ای از انسان‌ها در برابر ظهور حضرت حجت(عج) بی‌تفاوت، عده‌ای خوشحال از گناه و عده‌ای دیگر نیز با نام مهدویت مشوق گناه هستند.

مدرس مرکز تخصصی مهدویت قم افزود: محور ظهور بر دو پایه علائم و شرایط است که شرایط را انسان‌ها ایجاد می‌کنند و در بروز علائم انسان‌ها نقشی ندارند.

کفیل تصریح کرد: عده‌ای معتقدند که باید علائم ظهور مشاهده تا ظهور محقق شود که البته این نظریه قابل قبولی نیست چرا که امام زمان(عج) منتظر ایجاد شرایط هستند و علائم تأثیری در ظهور امام ندارد.

وی با اشاره به اینکه در دعای ندبه بیش از 30 مرتبه امام زمان(عج) را با اسم‌ها و القاب مختلف صدا می‌زنیم، یادآور شد: ظلم‌ستیزی و عدالت‌جویی از مهم‌ترین خصوصیات امام زمان(عج) است که منتظران واقعی حضرت نیز از این خصوصیات برخوردار هستند.

انتهای پیام/69007/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول