اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش مجازی مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم خبر داد

ارائه آموزش مجازی دوره معارف مهدویت به کارکنان دولت

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش مجازی مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم گفت: مجوز برگزاری دوره حکومت مهدوی و وظایف منتظران به شیوه مجازی به مرکز تخصصی مهدویت داده شد.

ارائه آموزش مجازی دوره معارف مهدویت به کارکنان دولت

سید محمد موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: با توجه به گسترش بی‌سابقه استفاده از اینترنت در سطح جهان و همچنین ایران و نفوذ وسایل ارتباط از راه دور به عمق جامعه ابزارها و شیوه‌های آموزش متحول و دگرگون شده است.

وی ادامه داد: با توجه به این گستردگی و پیشرفت هر کاربری در هر مکان و هر زمان که خود تعیین می‌کند می‌تواند از خدمات این پیشرفت تکنولوژی استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه مقوله آموزش متناسب با این پیشرفت‌های ارتباطی تحول چشمگیری داشته است اضافه کرد: با این شرایط هر کاربر می‌تواند هر کجا که باشد اگر بستر آموزشی مناسب فراهم باشد با استفاده از امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به مقوله آموزش بپردازد.

مدیر آموزش مجازی مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت این شیوه و لزوم استفاده از ابزار‌ها و شیوه‌های نوین آموزشی با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری، مرکز تخصصی مهدویت اقدام به راه‌اندازی پایگاه آموزش مجازی مهدویت کرده است.

وی با اشاره به اهداف راه‌اندازی پایگاه آموزش مجازی مهدویت اظهار کرد: همه روزه مرکز تخصصی مهدویت شاهد درخواست‌های متعددی برای برگزاری دوره‌های مهدویت است و با توجه به هزینه بالا و کمبود استاد ما نمی‌توانیم همه این درخواست‌ها را پاسخگو باشیم ولی در شیوه مجازی هر دانش‌پژوهی می‌تواند هر کجا که باشد به یادگیری بپردازد.

موسوی افزود: پایگاه آموزش مجازی مرکز تخصصی مهدویت در واقع یک مدرسه یا دانشگاه مجازی است که با محیطی کاملاً ساده و مدرن کار آموزش معارف مهدویت را بر عهده دارد.

وی اضافه کرد: از ویژگی‌های این پایگاه بعد از ساده بودن محیط می‌توان به ارتباط آنلاین با اساتید و بخش‌های مختلف پایگاه اشاره کرد. ما برای این پایگاه یک مسنجر به نام مهدی تاک طراحی کرده‌ایم که دانش‌پژوه می‌تواند سئوالات و اشکالات درسی و فنی خود را به راحتی با اساتید و مسئولان پایگاه در میان بگذارد.

وی در خصوص دوره‌های آموزشی پایگاه آموزش مجازی مهدویت گفت: در حال حاضر دوره رایحه انتظار(دوره ضمن خدمت حکومت مهدوی و وظایف منتظران)، دوره عطر انتظار (دوره تکمیلی معارف مهدویت)، دوره منجی در ادیان و دوره مهدویت از دیدگاه دین‌پژوهان غربی در این پایگاه قابل دسترسی است و به زودی دوره تربیت مربی معارف مهدویت نیز ارائه می‌شود.

مدیر آموزش مجازی مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم در خصوص بخشنامه معاونت توسعه نیروی انسانی ریاست جمهوری گفت: با توجه به اینکه دوره حکومت مهدوی و وظایف منتظران جزو دوره‌های ضمن خدمت کارکنان دولت است و مرکز تخصصی مهدویت متن این دوره را تهیه کرده و در اختیار دستگاه‌ها و مجریان قرار داده است، یکی از مجریان این دوره نیز مرکز تخصصی مهدویت معرفی شده بود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مرکز تخصصی مهدویت دوره یاد شده را به شیوه مجازی از طریق پایگاه آموزش مجازی مهدویت برای علاقمندان به دوره‌های معارف مهدویت برگزار کرده بود به این نتیجه رسیدیم که با وجود ویژگی‌های این شیوه آموزشی و همچنین مشکلات اقتصادی و کمبود بودجه شیوه مجازی مطلوب‌ترین شیوه آموزشی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها است.

وی بیان کرد: با رایزنی‌هایی که با معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی رئیس جمهور داشتیم مجوز برگزاری دوره حکومت مهدوی و وظایف منتظران به شیوه مجازی به مرکز تخصصی مهدویت داده شد.

موسوی یادآور شد: دوره «حکومت مهدوی و وظایف منتظران» از مجموعه دوره‌های عمومی ضمن خدمت نظام آموزش کارکنان دولت است و این دوره با هدف آشنایی کارکنان با معارف مربوط به امام زمان (عج) و فرهنگ صحیح مهدویت در راستای زمینه‌سازی ظهور و تکوین فرهنگ انتظار تعریف و اجرا شده است. این دوره به مدت 20 ساعت آموزشی است و علاقمندان به فراگیری و استفاده از امتیاز این دوره می‌توانند به پایگاه آموزش مجازی مهدویت به آدرس www.mahdaviat.org مراجعه و ثبت‌نام کنند.

انتهای پیام/2258/و/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول