اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

ارتباط قرآن و طب ارتباطی ناگسستنی است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به دستوراتی که در قرآن از طب و پزشکی آمده است می‌توان گفت که ارتباط قرآن و علوم پزشکی ارتباطی ناگسستنی و مستحکم است.

ارتباط قرآن و طب ارتباطی ناگسستنی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود شبستری صبح امروز در مراسم افتتاحیه کنگره ملی قرآن و علو پزشکی که در تالار هاشمی‌نژاد بیمارستان امام رضا (ع) برگزار شد اظهار کرد: این همایش بحث بسیار مهمی را مطرح می‌کند که باید به آن به صورت گسترده پرداخته شود.

وی تصریح کرد: برگزاری همایش‌هایی مانند همایش قرآن و علوم پزشکی موضوعات مهمی را یادآوری می‌کند.

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خراسان‌رضوی کاربردی کردن پژوهش‌ها و کنگره‌های علمی را امری ضروری دانست و تاکید کرد: باید مباحث طرح شده به گونه‌ای تدوین و بیان شود که بتواند مورد استفاده عموم قرار بگیرد.

شبستری با اشاره به مباحث مطرح شده در قرآن از علم پزشکی اذعان کرد: در قرآن مباحث مربوط به پیشگیری و حفظ سلامت به خوبی تبیین شده است که می‌تواند برای عموم استفاده‌های زیادی داشته باشد.

وی با بیان اینکه پیشگیری‌های اولیه بسیار مهم‌تر از پیشگیری‌های ثانویه هستند ادامه داد: استفاده از آیات قرآنی می‌تواند در انجام دادن پیشگیری‌های اولیه بسیار کمک دهنده باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: به عنوان مثال استفاده از آیه قرآنی که یاد خدا را در خود دارد می‌تواند سبب به وجود آمدن آرامشی شود که خود از بروز و ابتلای به بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری می‌کند.

شبستری اضافه کرد: همچنین در زمان‌هایی که ترس از اشتباه و مؤاخذه وجود دارد استفاده از یاد خدا و پناه بردن به پروردگار می‌تواند سبب آرامش درون شود زیرا در مواقع سختی و مشکل هیچ راهی به جز ارتباط با خدا وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه در محیط‌های پزشکی یاد خدا یکی از ابزارهایی است که می‌تواند به پزشکان مساعدت کند بیان کرد: همانطور که در آیات و روایات آمده است پیامبران نیز با استفاده از یاد خدا و ارتباط با معبود به بسیاری از دردها و بیماری‌ها چیره شده‌اند.

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خراسان‌رضوی با تاکید بر اینکه آرامش حاصل از یاد خدا می‌تواند در تمام امور کمک دهنده باشد متذکر شد: شفا از بیماری‌ها و غم‌ها نیز مشمول همین قانون می‌شود و می‌توان از آرامش و ذکر خداوند در درمان کمک گرفت.

شبستری با اظهار امیدواری نسبت به نتایج کنگره گفت: امید می‌رود با لطف و رحمت الهی که در اجرای این همایش شامل حال ما شده است به نتایج خوبی دست پیدا کرد.

وی ادامه داد: همچنین امید می‌رود که این جلسات استمرار داشته باشد تا بتوان از ظرفیت‌های قرآن بهره‌مند شد.

انتهای پیام/70010/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول