اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رادان:

خط‌‌ مشی نیروی انتظامی هزینه برای قرآن است

خبرگزاری فارس: جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه خط‌ مشی ما در نیروی انتظامی، هزینه برای قرآن است، گفت: درآمد این هزینه‌ها را از جنس بصیرت، اعتقاد و راسخ بودن می‌دانیم.

خط‌‌ مشی نیروی انتظامی هزینه برای قرآن است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، احمدرضا رادان در همایش بزرگ قرآنی فرماندهی انتظامی استان فارس که ویژه استادان و داوران و چهره‌های برجسته قرآنی، با حضور جمعی از خانواده‌های نیروی انتظامی، برگزار شد، اظهار داشت: بحث قرآن در نیروی انتظامی در چند سال گذشته جان و شکل تازه‌ای یافته است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: در یکی از همایش‌های قرآنی ما، حدود 34 هزار نفر شرکت کننده حضور داشتند که شامل کارکنان نیروی انتظامی بودند و خوشحالیم که این تعداد روز به روز در حال افزایش است.

وی گفت: مشی نیروی انتظامی و فرماندهی آن در هزینه برای قرآن، برگزاری محافل و دوره‌های بصیرتی، درآمدی بوده و احساس ما این است که هر چه قدر هزینه بیشتری در این زمینه داشته باشیم، درآمد ما نیز بیشتر می‌شود.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران افزود: ما درآمد این هزینه‌ها را از جنس بصیرت، اعتقاد و راسخ بودن می‌دانیم.

رادان همچنین بیان کرد: تجربه به ما نشان داده که آن دسته از کارکنان و خانواده‌های آنان که با قرآن مانوس‌تر هستند، مشکلات کمتری در خانواده و درون سازمان دارند و نشان می‌دهد نیروی انتظامی باید در این باره اقدامات لازم را انجام دهد.

در ادامه این همایش فرمانده نیروی انتظامی استان فارس نیز در سخنانی بیان کرد: قرآن بهار دل‌هاست و اگر بخواهیم در این برهه از زمان در راه درست قدم برداریم، باید به قرآن و اهل بیت دست یازیم، همان‌گونه که تا به حال نظام جمهوری اسلامی با این کار موفق بوده است.

سیروس سجادیان تاکید بر لزوم شناخت حق از باطل، خاطرنشان کرد: بسیاری دم از اسلام و امام می‌زنند در حالی که از آرمان‌های امام فاصله گرفته‌اند و برخی نیز ادعای پیروی از شهدا را دارند اما منافق هستند.

وی ادامه داد: راه شناخت حق از باطل، مراجعه به قرآن کریم است چراکه در این کتاب الهی در زمینه تمام موضوعات بحث شده و ما را راهنمایی می‌کند.

سجادیان با بیان اهمیت امر به معروف و نهی از منکر، ابراز داشت: یکی از شاخصه‌های قرآن در معرفی مومنان، امر به معروف و نهی از منکر کردن آنهاست.

فرمانده نیروی انتظامی استان فارس افزود: شاخصه‌ای که ما در حال حاضر از نیروی انتظامی می‌بینیم، اهمیت به امر به معروف و نهی از منکر است.

سجادیان در جمع خانواده‌های قرآنی نیروی انتظامی، تصریح کرد: خانواده‌های نیروی انتظامی این افتخار را دارند که با اقتدار، عزت و سربلندی، اعلام می‌کنند که سرباز ولایت هستند.

وی اضافه کرد: از جمله نیروهایی که در نظام مقدس جمهوری اسلامی، کمترین آسیب را داشته، نیروی انتظامی بوده چراکه در راه ولایت و پیروی از ولی فقیه گام برداشته است.

فرمانده نیروی انتظامی استان فارس اضافه کرد: با افتخار اعلام می‌کنم که در مجموعه نیروی انتظامی کسی خارج از خط ولایت حرکت نمی‌کند.

در ادامه امام جمعه موقت شیراز نیز به بیان اهمیت قرآن در جامعه و خانواده پرداخت و گفت: باید اعتقاد، اخلاق، رفتار و فرهنگ ما قرآنی شود و به همین منظور پیامبر گرامی اسلام خانواده‌ای را که در آن قرآن قرائت می‌شود را خانواده‌ای متعالی توصیف می‌کند.

حجت‌الاسلام محمدحسن مرادی همچنین گفت: آموزش قرآن را باید از زمان کودکی و خردسالی آغاز کنیم که یکی از حقوق فرزندان بر والدین است.

وی افزود: آمار حضور قرآن در دانشگاه‌ها نگران کننده است در حالی که در دوره متوسطه به نسبت بیشتر مشاهده می‌شود و این مهم باید جدی گرفته شود.

محمد سعیدی، رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان فارس نیز در ادامه به لزوم پیروی از قرآن و اهل بیت به عنوان محکم‌ترین راه برای هدایت بشر اشاره کرد.

به گزارش فارس، در پایان این همایش از چهره‌های برتر قرآنی نیروی انتظامی استان فارس و کشور تقدیر شد.

از جمله تقدیر شدگان، سه نفر از فرماندهان قرآنی نیروی انتظامی کشور و شهرستان‌های استان فارس و نفرات برتر مسابقات قرآنی ناجا در سطح کشور بودند.

انتهای پیام/2448/ح30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول