اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله استادی در مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال آیت‌الله حق‌شناس:

سخنرانی‌های کوتاه تاثیر بیشتری بر مردم می‌گذارد

خبرگزاری فارس: دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه از امتیازات آیت‌الله حق‌شناس کوتاهی سخن بود گفت: امروز از مردم در این زمینه نظرخواهی شده است و مردم معتقد هستند سخنرانی کوتاه تاثیرگذاری بیشتری در آنان دارد.

سخنرانی‌های کوتاه تاثیر بیشتری بر مردم می‌گذارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله رضا استادی پیش از ظهر امروز در همایش بزرگداشت پنجمین سالگرد ارتحال آیت‌الله میرزا عبدالکریم حق‌شناس که در مدرسه عالی دارالشفا برگزار شد، با اشاره به اینکه آیت‌الله حق‌شناس همواره اهل مطالعه و تدریس بود و به مباحثه با بزرگان می‌پرداخت گفت: کسی نباید فکر کند وقتی قدری با تقوا شده و مقداری درس خواند دیگر کفایت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ما آنقدر به افراد با سواد نیاز داریم که اصلا نباید کسی فرض کند که فارغ‌التحصیل شده است خاطر نشان کرد: طلاب علوم دینی باید به صورت مداوم مشغول تحصیل بوده و مسائل علمی را دنبال کنند.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه تنها پارسا بودن استاد در کلاس‌های ما کفایت ندارد بیان داشت: اساتید باید علاوه بر پارسایی از غنای علمی برخوردار باشند.

وی با اشاره به اینکه آیت‌الله حق‌شناس به صورت مداوم با بیماری دست و پنجه نرم می‌کرد گفت: با این وجود ایشان هیچگاه از تحصیل و کارهای علمی فاصله نگرفت.

آیت‌الله استادی با اشاره به اینکه آیت‌الله حق‌شناس با هر شخصی که روبه‌رو می‌شد فرض را بر این قرار می‌داد که این فرد ایمان دارد گفت: این روش در راهنمایی و هدایت افراد تاثیر شگرفی داشت.

وی با اشاره به اینکه جوانان ما نباید فریب برخی مسائل را بخورند و همواره به معیار و میزان اسلام توجه داشته باشند افزود: معیار و میزان مبانی دین است و در زمان غیبت تاکید بر این شده است که انسان‌ها به سراغ فقیه جامع‌الشرایط بروند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به معیارهای عالمی که باید برای مطرح کردن مسائل دینی به سراغ او رفت اضافه کرد: تمام کسانی که با میرزا عبدالکریم حق‌شناس مأنوس بودند ایشان را معیار و الگو قرار می‌دادند.

وی با اشاره به اینکه آیت‌الله حق‌شناس در زمینه بیت‌المال حساسیت بسیار زیادی داشت خاطر نشان کرد: این فقیه فرهیخته تا آخرین لحظات عمر زندگی ساده‌ای داشت.

آیت‌الله استادی اظهار کرد: اگر بخواهیم در میان مردم تاثیرگذاری داشته باشیم، مردم باید مراقبت ما از بیت‌المال را مشاهده کنند.

وی با بیان اینکه آیت‌الله حق‌شناس همواره مورد تایید امام خمینی(ره) و بعد از ایشان مورد تایید مقام معظم رهبری بودند بیان کرد: باید از هم‌اکنون خود را تربیت کنیم و اگر مردم ببینند که ما دنبال دنیا می‌دویم قطعا اثرگذاری لازم را در مردم نخواهیم داشت.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه خاطر نشان کرد: روحانی اگر بخواهد به معنای واقعی اثرگذار باشد باید در هر محفلی که قرار گرفت این توان را داشته باشد که مجلس را به دست گرفته و به سراغ معنویات برود.

وی با اشاره به اینکه از امتیازات آیت‌الله حق‌شناس کوتاهی سخن بود افزود: امروز از مردم در این زمینه نظرخواهی شده است و مردم معتقد هستند سخنرانی کوتاه تاثیرگذاری بیشتری در آنان دارد.

آیت‌الله استادی با اشاره به چاپ دو جلد کتاب از سخنرانی‌ها و مطالب مطرح شده از سوی آیت‌الله حق‌شناس خاطر نشان کرد: 60 سخنرانی و درس ایشان در این کتاب به چاپ رسیده است و بنده خودم از اول تا آخر این سخنرانی‌ها را خوانده‌ام و مورد تاثیر قرار گرفته‌ام.

وی با اشاره به اینکه باید از سخنان ایشان در زمینه‌های مختلف بهره‌ ببریم اضافه کرد: مجلسی که در آن ذکر صالحین باشد محل نزول رحمت است و امیدواریم که همه مشمول رحمت الهی قرار گیرند.

شایان ذکر است مراسم بزرگداشت پنجمین سالگرد ارتحال آیت‌الله عبدالکریم حق‌شناس از صبح امروز با حضور علما و حوزویان در مدرسه عالی دارالشفا آغاز به کار کرده و تا عصر امروز ادامه دارد.

در نوبت صبح این همایش علاوه بر آیت‌الله استادی، آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی استاد حوزه علمیه قم به ایراد سخن پرداخت و آیت‌الله مصباح‌یزدی نیز سخنران نوبت عصر این همایش است.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول