اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی مراسمی

سومین دفتر پیشخوان الکترونیک در خراسان‌جنوبی به بهره‌برداری رسید

خبرگزاری فارس: طی مراسمی سومین دفتر پیشخوان ارائه خدمات الکترونیک هویت ملی در بیرجند به بهره‌برداری رسید.

سومین دفتر پیشخوان الکترونیک در خراسان‌جنوبی به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مدیرکل ثبت‌احوال خراسان‌جنوبی عصر امروز در مراسم افتتاح باجه ارائه خدمات الکترونیک ثبت احوال در دفتر پیشخوان دولت در بیرجند اظهار کرد: در راستای اصل 44 قانون اساسی باید امورات مردم به خود مردم واگذار شود.

علی پورحسین با بیان اینکه راه‌اندازی این دفاتر از موازی‌کاری جلوگیری می‌کند، افزود: اخذ درخواست دریافت شناسنامه، کارت ملی المثنی و کارهای پستی از مهم‌ترین خدمات این دفاتر است.

وی گفت: کارت ملی هوشمند تکمیل‌کننده خدمات الکترونیکی دولت است که در این راستا تاکنون دو دفتر پیشخوان در خیابان شهید رجایی و محلاتی بیرجند راه‌اندازی شده است.

مدیرکل ثبت‌احوال خراسان‌جنوبی تصریح کرد: ثبت‌احوال از سامانه هویتی سنتی به فضای مجازی وارد شده است.

پورحسین ادامه داد: در این راستا به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که والدین تنها در مهلت قانونی 15 روز برای تهیه شناسنامه نوزاد فرصت دارند و به محض دریافت شناسنامه اطلاعات فرد جدید در سایت ثبت احوال کشور ثبت می‌شود.

وی بیان داشت: تقاضای تغییر نام، نام خانوادگی، صدور و درخواست وفات، گواهی تجرد، اخذ گواهی ثبت ازدواج و تعداد فرزندان در شناسنامه به این دفاتر محول شده است.

*پیش‌بینی 24 ایستگاه برای جمع‌آوری اطلاعات مردم خراسان‌جنوبی

مدیرکل ثبت‌احوال خراسان‌جنوبی از پیش‌بینی 24 ایستگاه برای جمع‌آوری اطلاعات مردم در استان خبر داد و تصریح کرد: این ایستگاه‌ها وظیفه جمع‌آوری اطلاعات مردم برای دریافت کارت ملی هوشمند را بر عهده دارند.

پورحسین تولید شناسنامه و کارت ملی با فاکتور امنیتی بالا را از مهم‌ترین فعالیت‌های ثبت‌احوال دانست و یادآور شد: اختصاص شماره ملی به افراد از مهم‌ترین اقدامات در راستای کاهش تخلفات و سوء‌استفاده‌ها بوده است.

انتهای پیام/69002/ق10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول