اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش نهاوند:

7 درصد دانش‌آموزان نهاوند در رشته‌های فنی تحصیل می‌کنند

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش شهرستان نهاوند گفت: بیش از هفت درصد دانش‌آموزان نهاوند در رشته‌های فنی و حرفه‌ای مشغول به تحصیل هستند.

7 درصد دانش‌آموزان نهاوند در رشته‌های فنی تحصیل می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، علیرضا تکلو بعد از ظهر امروز در شورای آموزش و پرورش شهرستان نهاوند اظهار داشت: تشکیل کلاس‌ها و رشته‌های فنی و حرفه‌ای در آموزش و پرورش موجب می‌شود که دانش‌آموزان بر حسب علاقه‌ای که به فعالیت در بازار کار دارند وارد این رشته‌ها شده و برای جامعه مثمر ثمر واقع شوند.

وی از تربیت نیروی کار ماهر و نیمه‌ماهر در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای زیر نظر مربیان مجرب خبر داد و افزود: مکانیک خودرو و برق، کامپیوتر و رشته‌های متناسب با تراشکاری از مهمترین رشته‌‌های این مرکز است.

مدیر آموزش و پرورش نهاوند ادامه داد: یک هزار و 274 دانش‌آموز در 52 کلاس درس ویژه هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای در نهاوند در حال تحصیل هستند.

وی از تحویل وسایل اسقاطی دیگر فضاهای آموزشی نهاوند به هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای در نهاوند خبر داد و ابراز داشت: دانش‌آموزان این مدارس می‌توانند به بهترین صورت با کمترین هزینه نسبت به تعمیر وسایل اسقاطی دیگر مدارس اقدام کنند.

تکلو از تعیین تکلیف خانه و منازل سازمانی وابسته به آموزش و پرورش سخن گفت و افزود: 15 واحد مسکونی که معلمان بیش از شش سال است در آنها سکونت دارند به زودی تعیین تکلیف و در اختیار واحد عمران آموزش و پرورش قرار می‌‌گیرد تا در صورت تصویب در شورای آموزش و پرورش به فضاهای آموزشی تبدیل شوند.

وی اضافه کرد: در صورت تصویب در شورای آموزش و پرورش شهرستان و استان این منازل فرسوده و تخریبی به مدرسه تبدیل می‌شوند.

فرماندار شهرستان نهاوند نیز تغییر بنیادین در وزارت آموزش و پرورش را موجب سرعت گرفتن کیفیت و کمیت در این نهاد دانست و اظهار داشت: کشوری که آموزش و پرورش قوی داشته باشد آینده‌ای مطلوب خواهد داشت.

مجتبی مولوی خواستار توجه به تأمین سوخت برای مدارس فاقد گاز شد و گفت: باید به صورت کارشناسی مدارسی که فاقد گاز هستند شناسایی شده و برای تأمین سوخت آنها اقدام شود.

وی برپایی کارگاه‌های آموزشی ویژه مربیان و مدیران مدارس را متناسب با سند تحول بنیادین در این وزارتخانه خواند و اظهار داشت: اگر همه مصوبات این سند عظیم به درستی عملیاتی شود در آینده‌ای نه چندان دور شاهد آموزش و پرورشی با نشاط و نخبه‌پرور خواهیم بود.

انتهای پیام/89016/ق20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول