اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهردار همدان:

مشکل نبود دفاتر طراحی مهندسی در همدان حل شود

خبرگزاری فارس: معاون معماری و شهرسازی شهرداری همدان با اشاره به نبود دفاتر طراحی مهندسی در سطح شهر گفت: تعدادی دفاتر غیر مجاز در سطح شهر ایجاد شده که بیش از 90 درصد پرونده‌های مراجعه در معاونت شهرسازی از این دفاتر است.

مشکل نبود دفاتر طراحی مهندسی در همدان حل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، فرزاد تیموری ظهر امروز در جلسه کمیسیون عمرانی شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه بیش از 95 درصد از ساخت و سازهای صورت گرفته در سطح شهر مربوط به بخش خصوصی است، اظهار داشت: این تعداد ساخت و ساز مشمول قانون نظام مهندسی ساختمان هستند.

وی ادامه داد: پنج درصد ساخت و ساز باقی مانده نیز در بخش دولتی است که مهندسین ناظر خود را دارند.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری همدان با اشاره به نقشه‌ها و طرح‌های تهیه شده در همدان گفت: نقشه‌ها و طرح‌های تهیه شده در همدان جزو بهترین نقشه‌هایی است که در سطح کشور تهیه و اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه کیفیت ساخت و ساز در همدان به مراتب بالاتر از سایر شهرهای کشور است، گفت: در همدان مباحث مربوط به مقررات ملی ساختمان به خوبی رعایت می‌شود.

تیموری ایجاد و نظارت بر معماری و شهرسازی ایرانی اسلامی را تأکیدات مقام معظم رهبری و برنامه پنج ساله توسعه بیان کرد و افزود: با طرح این موضوع طی این چند ساله همدان جزو نخستین شهرهای کشور در این امر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در بحث سیما و منظر شهری نیز با تصویب وزارت راه و شهرسازی همدان به‌عنوان پایلوت معرفی و این طرح نیز در حال اجرا است.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری همدان در تشریح زمان صدور پروانه ساختمانی در شهر تصریح کرد: ادارات ناظر، مصوبات کمیسیون 5، ثبت اسناد، سازمان نظام مهندسی، اداره برق، جهاد کشاورزی و چند سازمان دیگر بخشی از زمان صدور پروانه ساختمانی را به خود اختصاص دادند.

تیموری در ادامه با اشاره به ماده 32 قانون نظام مهندسی و تشریح وظایف مرجع صدور پروانه ساختمانی اظهار داشت: باید تمهیداتی اندیشید تا این زمان به حداقل کاهش یابد.

وی نبود دفاتر طراحی مهندسی در سطح شهر را یادآور شد و افزود: یک سری دفاتر غیر مجاز در سطح شهر ایجاد شده که بیش از 90 درصد پرونده‌های مراجعه در معاونت شهرسازی از این دفاتر است که باید فکری جدی برای این موضوع شود.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری همدان در پایان خاطرنشان کرد: با ایجاد دفاتر رسمی طراحی مهندسی هم کنترل بر فرایند اجرای افزایش خواهد یافت و هم مدت زمان رفت و آمد برای صدور پروانه ساختمانی کاهش می‌یابد.  

انتهای پیام/2499/ر20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول