اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بناب:

مسئولان مسکن و شهرسازی مردم را سرگردان کرده‌اند

خبرگزاری فارس: فرماندار بناب گفت: امروز مردم به امید اینکه شهرک ولیعصر بناب تحت نظارت مسکن و شهرسازی است در آنجا زمین مسکونی خریده اما 19 سال است که سرگردان و بلاتکلیف بوده و مسئولان مسکن و شهرسازی جوابگو نیستند.

مسئولان مسکن و شهرسازی مردم را سرگردان کرده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، سعید برقی شامگاه امروز در نشست شورای مسکن شهرستان بناب با اشاره مشکلات فراوان اجرای طرح مسکن مهر بناب و کم توجهی مسئولان راه و شهرسازی برای حل این مشکلات اظهار کرد: اگر  مسئولان به عنوان متولیان امر راه و شهرسازی این طور عمل کنند آن وقت از بانک‌های عامل و دستگاه‌های خدمات‌رسان چه انتظاری می‌توانیم داشته باشیم.

وی افزود: اداره کل راه و شهرسازی به عنوان دبیرخانه طرح مسکن مهر باید مشکلات را شناسایی و با تعامل نزدیک مسئولان برای بررسی و رفع آنها اقدام کند.

برقی اظهار کرد: اگر این مشکلات و اعتراضات مردمی همچنان ادامه پیدا کند به یک معضل اجتماعی تبدیل می‌شود.

شهرک ولیعصر بناب با گذشت 19 سال از آغاز عملیات هنوز در آماده‌سازی شهرک است

وی در ادامه به مشکلات شهرک جدید ولیعصر (عج) اشاره کرد و گفت: بیش از 19 سال است که عملیات اجرایی این شهرک آغاز شده اما متأسفانه تا امروز آماده‌سازی آن پیشرفت چندانی نداشته است و تقصیر این مشکل متوجه اداره کل راه و شهرسازی استان و پیمانکار متخلف قبلی است.

برقی گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان در سال‌های گذشته 80 درصد قطعات مسکونی این شهرک یعنی 24 هزار قطعه زمین را به پیمانکار واگذار کرده و با کم‌کاری و تخلف آن پیمانکار در حقیقت بیت‌المال عمومی حیف و میل شده است.

رئیس شورای مسکن شهرستان بناب خاطرنشان کرد: امروز مردم به امید اینکه شهرک ولیعصر تحت نظارت مسکن و شهرسازی استان است در آنجا زمین مسکونی خریده اما همچنان سرگردان و بلاتکلیف هستند.

برقی گفت: این مشکل علاوه بر افزایش میزان مراجعات آنها به فرمانداری، حتی برخی از آنها را نسبت به نظام بدبین کرده است و از طرفی مسئولان اداره کل مسکن و شهرسازی هیچگونه انگیزه‌ای برای حل این معضل ندارند.

وی افزود: ما به عنوان نماینده دولت در شهرستان قادر به پاسخگویی به مراجعات و اعتراضات مردم نیستیم بنابراین اداره کل مسکن و شهرسازی استان باید به صورت جدی و سریع چاره اندیشی کرده و راهکار عملی ارائه دهد.

برقی اظهار کرد: این معضل را طی جلسه حضوری با وزیر راه و شهرسازی مطرح کرده‌ایم و او قول داده است نماینده‌ای را برای بررسی موضوع به شهرستان اعزام کند.

وی تصریح کرد: بنده تاکنون ندیده‌ام که تخلف و کم‌کاری به این بزرگی و آشکار توسط دستگاهی صورت بگیرد و مسئولان آن دستگاه این همه بی‌تفاوت باشند.

فرماندار بناب خاطرنشان کرد: باوجود اینکه شرکت‌های تعاونی مسکن بناب مدت‌هاست که با مشکلات متعدد گریبانگیر هستند اما مسئولان راه و شهرسازی که سهل‌انگاری آنها مشهود است توجیهاتی می‌کنند که قانع‌کننده و نتیجه‌بخش نیست.

برقی گفت: پس از گذشت 33 سال از عمر انقلاب، هنوز دستگاه‌های اجرایی وظیفه خودشان را به خوبی نمی‌دانند و تقصیرها را به گردن یکدیگر می‌اندازند.

وی از اداره کل راه و شهرسازی استان خواست بر اساس تفاهم‌نامه دو وزارتخانه راه و شهرسازی با تعاون، کار و امور اجتماعی، آن دسته از واحدهای مسکونی طرح مسکن مهر را که نیمه‌تمام متوقف شده و روی دست تعاونی‌های مسکن مانده است خریداری کرده و به صورت سه جانبه واگذار کند.

برقی از بانک‌های ملت و مسکن بناب هم به خاطر همکاری ضعیف و عمل نکردن به مصوبات بخشنامه‌های استانی انتقاد کرد.

فرماندار بناب گفت: هم‌اکنون یک هزار و 269 واحد مسکن مهر در بناب در حال احداث هست که از این تعداد 262 واحد آماده واگذاری است.

برقی افزود: علاوه بر این 2 هزار و 50 واحد دیگر نیز به صورت خودمالکی در حال احداث است که 300 واحد از آنها آماده بهره‌برداری است.

انتهای پیام/60004/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول