اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران خبر داد

اجرای 1100 پروژه راه و شهرسازی در مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت: در حال حاضر یک هزار و 150 پروژه راه و شهرسازی در مازندران در حال اجرا است.

اجرای 1100 پروژه راه و شهرسازی در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سید علی اسد پیش از ظهر امروز در نشست خبری شورای حمل و نقل استان مازندران که با حضور مدیران مرتبط با حمل و نقل مازندران با محوریت راه و شهرسازی برگزار شد به بیان مشکلات راهداری و راهداران در محورهای برف‌گیر اشاره کرد و بیان داشت: همکارانی هم داشتیم که به دلیل سختی کار در محورهای برف‌گیر جان خود را از دست دادند.

وی از افتتاح پروژه‌های راه، مسکن و شهرسازی در هفته جاری با حضور رئیس جمهور خبر داد و خاطر نشان کرد: جزئیات برنامه سفر رئیس جمهور به مازندران از سوی استانداری مازندران اعلام می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با اعلام بهره‌برداری کامل 100 کیلومتر از راه‌های روستایی در مازندران اضافه کرد: با اختصاص اعتبار مورد نیاز، این میزان به دو برابر افزایش خواهد یافت.

اسد با اعلام اینکه 11 هزار واحد مسکن مهر در مازندران آماده بهره‌برداری است اضافه کرد: در بخش راهداری نیز با آغاز طرح زمستانه، 300 همکار راهدار با بهره‌گیری از 200 وسیله نقلیه سنگین، نیمه‌سنگین و سبک مشغول فعالیت شدند.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران از تجهیز نیروی انسانی و امکاناتی در محورهای برف‌گیر مازندران مانند کندوان، هراز و سوادکوه خبر داد.

این مسئول استانی در بخش دیگری از سخنانش به اعلام پزشکی قانونی مازندران اشاره کرد و گفت: بر اساس اعلام این سازمان، تصادف‌‌های منجر به فوت در مازندران با پنج درصد کاهش مواجه بوده است.

وی اعلام کرد: سال گذشته حدود 15 درصد کاهش فوتی داشتیم که در چشم‌انداز امسال 10 درصد دیده شده است که امیدواریم مازندران به این بخش از برنامه و هدف‌گذاری برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران مبلغ قرارداد تعریض محور هراز را 300 میلیارد تومان اعلام کرد و بیان داشت: در این محور 18 دستگاه تونل در حال ساخت است.

اسد اضافه کرد: با شرایط محور هراز، کمبود اعتبار و سرمای زودرس اولویت را به حفر تونل دادیم.

وی از ساخت شش بیمارستان در مازندران با محوریت اداره کل راه و شهرسازی خبر داد و گفت: این بیمارستان‌ها در مجموع پیشرفت قابل قبولی دارند.

این مسئول در پاسخ به سئوالی درباره حل مشکل گره ترافیکی در شهرهای غرب مازندران یادآور شد: وزارت راه و شهرسازی در تلاش است تا این مشکلات را بر اساس اولویت و بودجه حل و فصل کند.

اسد اعلام کرد: در حال حاضر یک هزار و 150 پروژه راه و شهرسازی در مازندران در حال اجرا است.

وی از اجرایی شدن پروژه آزادراه جنوبی ساری ـ قائمشهر ـ میاندرود در مازندران خبر داد و خاطر نشان کرد: با وجود تمام طرح‌های در دست اجرا، در تمام پنجشنبه‌‌ها و جمعه‌ها و ایام تعطیلات با ترافیک مواجه هستیم.

اسد گفت: وزارت راه و شهرسازی در حال حاضر دو ردیف اعتباری را برای غرب مازندران در نظر گرفته است. مدیرکل راه و شهرسازی مازندران در پایان درباره اتفاقات پل تاریخی سیکاپل و طرح پرسشی درباره برکناری رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان جویبار به خاطر اختلافات با میراث فرهنگی، این ادعا را رد کرد.

انتهای پیام/2296/صا/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول