اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان:

9 دی حماسه عظیم مردمی در پشتیبانی از مبانی اعتقادی و ولایی بود

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان گفت: 9 دی سالروز حماسه عظیم مردمی در پشتیبانی از مبانی فکری، اعتقادی و ولایی نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

9 دی حماسه عظیم مردمی در پشتیبانی از مبانی اعتقادی و ولایی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان، حجت‌الاسلام علی خادمی با اشاره به در پیش بودن سومین سالگرد حماسه 9 دی گفت: حماسه 9 دی دست طمع‌ورزی دشمنان به نظام اسلامی را کوتاه و به تثبیت جایگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی کمک کرده است.

وی افزود: وقایع تلخ فتنه 9 دی ناشی از یک بیماری بود که با اقدامات سیاسی و امنیتی قابل دفع نبود، بلکه نیازمند پشتیبانی و حضور عظیم مردمی بود، ملت بصیر ایران اسلامی با الهام گرفتن از عاشورا و مکتب امام حسین(ع) حماسه 9 دی را خلق کرد و با این حرکت به تثبیت جایگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی کمک کرده و دست طمع‌ورزی دشمنان و عناصر سودجو به این نظام کوتاه شد.

وی با اشاره به اینکه محرم و عاشورا مبدأ و مبنای حرکت ملت سرافراز ایران اسلامی در ابتدای انقلاب بود و در نهم دی 88 عاشورا به کمک مردم آمد و الهام‌بخش آن حماسه بزرگ و ماندگار شد، تصریح کرد: در جامعه‌ای که آزادی به معنای واقعی وجود دارد، خطر بزرگی که خود آزادی را تهدید می‌کند، سوءاستفاده از آزادی است و خطرناک‌ترین شکلی که ممکن است، آزادی واقعی را نابود سازد این است که حزب، گروه یا افرادی به نام آزادی به جنگ آزادی بروند و در آن جامعه هرج و مرج ایجاد کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان اظهار داشت: ضروری است، با توجه به منویات مقام معظم رهبری در اهمیت و جایگاه حماسه 9 دی و ماندگاری نقش آن در تثبیت پایه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی برنامه‌ریزی و اقداماتی به منظور تبیین آن در جهت ماندگاری در تاریخ انقلاب اسلامی صورت پذیرد.

وی افزود: شعارهایی که در برابر عمل وقیحانه خلق‌کنندگان فتنه 88 از زبان مردم جاری می‌شد، برگرفته از احساسات پاک مردم ایران اسلامی نسبت به محرم و عاشورا بود که می‌طلبد این شعارها را عمق ببخشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص حماسه 9 دی 88 و اینکه طبق بیانات رهبری حضور مردم در 9 دی مانند حضور مردم در اول انقلاب بود، گفت: مبدأ شور و اوج انقلاب اسلامی ایران محرم 42 بود و شعارهایی که مردم در تظاهرات و راهپیمایی‌های خود علیه طاغوت به کار می‌بردند برگرفته از محرم و قیام امام حسین (ع) بود و این شعارها توانست مردم را با ماهیت انقلاب آشنا کند.

خادمی با بیان اینکه شعار خون بر شمشیر پیروز است، برگرفته از محرم و عاشورای حسینی است و این شعار از محرم آغاز شد و خون امام حسین(ع) باعث شد، چهره خبیث یزید و یزیدیان تا ابد برای مردم معرفی شود، تصریح کرد: در فتنه 88 گروهی جسارت و جهالت کردند و نسبت به عزاداری امام حسین(ع) و محرم اهانت کردند و در این هنگام بود که دسته‌های عزاداری وارد میدان شدند و فتنه و فتنه‌گران را کنار زدند.

انتهای پیام/2304/ح/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول