اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی تاکید کرد

انتقال آموزه‌های اجتماعی با بهره‌گیری از رسانه‌ها

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: انتقال آموزه‌های اجتماعی در سطوح مختلف تنها با بهره‌گیری از ظرفیت عظیم رسانه‌ها امکان‌پذیر است.

انتقال آموزه‌های اجتماعی با بهره‌گیری از رسانه‌ها

یحیی شرفی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: رسانه‌های جمعی نقش مؤثری در اشاعه فرهنگ صحیح شهروندی و دوری از تخلفات بر عهده دارند.

وی افزود: انتقال آموزه‌های اجتماعی در سطوح مختلف تنها با بهره‌گیری از ظرفیت عظیم رسانه‌ها امکان‌پذیر بوده و این امر بدون همکاری مسئولان با رسانه‌ها ممکن نمی‌شود.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی با تاکید بر نقش رسانه‌ها در هدایت جوامع انسانی، عنوان کرد: تلاش و حساسیت رسانه‌ها در انعکاس مطلوب اخبار حوادث و جرائم سبب توجه بیشتر مردم به این سمت و در نتیجه کاهش تخلفات اجتماعی می‌شود.

وی با اشاره به انتظارات نیروی ‌انتظامی از رسانه‌ها، خاطر نشان کرد: در صورتی‌که رسانه‌ها تعامل بیشتری با نیروی‌انتظامی در انعکاس اخبار این نیرو به جامعه داشته باشند می‌توان شاهد کاهش چشمگیر تخلفات بود چرا که این بخش از جامعه مهم‌ترین قسمتی است که مردم با آن رابطه مستقیم دارند.

شرفی اذعان داشت: آموزش قوانین مدنی و حقوقی برای مردم از طریق رسانه‌ها یکی از اقداماتی است که می‌تواند توسط نیروی انتظامی و سایر نهادها انجام شود تا به این ترتیب شاهد رشد توجه مردم به این‌گونه قوانین و مقررات باشیم.

وی تصریح کرد: مسئولان رسانه‌ها و خبرنگاران می‌توانند با جلب توجه خانواده‌ها به مشکلات روزمره سبب افزایش سطح معلومات والدین و فرزندان شده و این امر زمینه رسیدن رسانه‌ها به اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف می‌شود.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی افزود: تعیین مرز میان بازدارندگی و تشویق به بزهکاری یکی از اصولی است که باید توسط رسانه‌ها رعایت شده و این امر جز با حصول اطمینان از فعالیت‌های نیروی ‌انتظامی و سایر نهادهای دخیل در این حوزه میسر نمی‌شود.

 انتهای پیام/61003/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول