اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت اسناد چهارمحال و بختیاری:

14 هزار سند مالکیت مسکن مهر در چهارمحال و بختیاری صادر شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت اسناد چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر برای 14 هزار واحد مسکن مهر در استان، سند مالکیت صادر شده است.

14 هزار سند مالکیت مسکن مهر در چهارمحال و بختیاری صادر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، محمدحسن بهادر  پیش از ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در این استان اظهار داشت: با تاسی از آیه 282 سوره بقره، دویست و هشتاد و دومین روز سال یعنی ششم دی ماه با عنوان روز سند رسمی نامگذاری شده است.

وی با اشاره به وظایف اداره‌کل ثبت اسناد، بیان داشت: اعتبار بخشی، تثبیت و حمایت از حقوق و مالکیت مشروع و قانونی اشخاص حقیقی و حقوقی و مشارکت در تنظیم روابط و مناسبات اقتصادی و اجتماعی از مهم‌ترین وظایف و رسالت‌های ثبت اسناد است.

بهادر ادامه داد: این وظایف و رسالت‌ها با هدف استقرار و تقویت عدالت و امنیت اقتصادی و اجتماعی و پیشگیری از اختلافات و دعاوی حقوقی انجام می‌گیرد.

این مسئول، ثبت املاک دفاتر اسناد رسمی را از عمده فعالیت‌های این اداره‌کل برشمرد و تصریح کرد: ثبت ازدواج و طلاق، ثبت شرکت‌ها و علائم و اختراعات و مالکیت صنعتی و معنوی، اجرای مفاد اسناد رسمی از دیگر این فعالیت‌ها است.

مدیرکل ثبت اسناد چهارمحال و بختیاری گفت: از صدور بیش از 13 هزار فقره سند مالکیت در سال از سوی این اداره‌کل خبر داد و افزود: همچنین در سال، 12 هزار فقره ازدواج و 680 فقره طلاق در سران دفاتر ازدواج و طلاق استان به ثبت می‎رسد.

بهادر افزود: در حال حاضر برای 98 درصد از اراضی ملی و موات استان در راستای تثبیت مالکیت دولت و جلوگیری از تعارض به اراضی مذکور سند صادر شده است.

وی همچنین از صدور سند مالکیت برای 14 هزار واحد مسکن مهر این استان خبر داد و گفت: این اداره‌کل به طور سالانه 13 هزار و 155 فقره سند مالکیت صادر می‌کند.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: حاصل تلاش‌ها و فعالیت‌های این اداره‌کل واریز سالانه دو میلیارد تومان اعتبار به خزانه دولت است.

انتهای پیام/68004/ن20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول