اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان خبر داد

درآمد 21 میلیون دلاری تعاونی‎های مرزنشین گلستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: در بخش تعاونی‎های مرزنشین این استان با 21 میلیون دلار درآمد در سال گذشته تعاونی برتر کشور را کسب کرده است.

درآمد 21 میلیون دلاری تعاونی‎های مرزنشین گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسینعلی خواجه‎مظفری عصر امروز در جمع مدیران ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان اظهار داشت: بعد از ادغام دو وزارتخانه و چند سازمان و تشکیل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جایگاه تعاون همچنان برجسته و ممتاز است و این به‌دلیل ماهیت اسلامی تعاون، ارزش‌ها و کرامات والایی است که در درون آن نهفته است.

وی با بیان اینکه 11 اداره کل در استان با یک هم‎افزایی با‌هم مشغول به کار هستند، تصریح کرد: معاون وزیر تعاون در بازدید دو روزه خود از مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گلستان ابراز رضایت‎مندی کرد و از این هم‌افزایی و نظم عملکرد تقدیر کرد.

10 هزار و 225 تعاونی ثبت‎ شده در گلستان وجود دارد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با بیان اینکه در گلستان حدود 10 هزار و 225 تعاونی ثبت‎ شده وجود دارد گفت: حدود 6 هزار و 225 تعاونی در حال حاضر فعال هستند و بقیه یا نیمه‎فعال و یا راکد شده‎اند.

خواجه‎مظفری ابراز داشت: به لحاظ ثبت تعاونی در کشور رتبه پنج را داریم و در سال 1391 نزدیک به 552 تعاونی در این اداره کل ثبت شد که این نشان از تقویت و وجود حس همدلی و روحیه تعاون در انجام کارهای اجتماعی و اقتصادی است.

وی بیان کرد: همچنین در بخش بانوان یک‌هزار و 281 تعاونی بانوان در این استان وجود دارد که البته تعداد تعاونی‎های غیرفعال در بخش بانوان کم‌تر است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان ادامه داد: تعاونی بانوان به تعاونی اطلاق می‎شود که 70 درصد آن را بانوان تشکیل داده باشند و تجربه نیز نشان داده در تعاونی‎هایی که خانم‎ها و آقایان با هم مشغول کار هستند در پیشبرد اهداف اقتصادی و علمی موفق‎تر بوده‎اند.

خواجه‎مظفری اذعان داشت: 53 درصد تعاونی‎هایی که ثبت شده‎اند در زمینه کشاورزی و بقیه آن در بخش صنعت و معدن و خدمات بوده است.

درآمد 21 میلیون دلاری تعاونی‎های مرزنشین  گلستان

وی اضافه کرد: همچنین در بخش تعاونی‎های مرزنشین این استان با 21 میلیون دلار درآمد در سال گذشته تعاونی برتر کشور را کسب کرده است.

خواجه‎مظفری در مورد صندوق ضمانت سرمایه‎گذاری بخش تعاون که به تازگی در استان گلستان تاسیس شده است گفت: اتاق تعاون کاملاً در اختیار بخش خصوصی است و ما تصمیم گرفتیم نمایندگی صندوق ضمانت در استان را به این نهاد که هم غیردولتی است و هم با فلسفه کار تعاون آشنا است، محول کنیم.

وی افزود: از طرفی یکی از موانع و مشکلات ما در استان در بحث ترویج فرهنگ تعاون و بازدهی تعاونی‎ها گرفتن تسهیلات است که در حال حاضر با وجود صندوق ضمانت سرمایه‎گذاری این مشکل مرتفع شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: تا به حال بانک توسعه تعاون کارهای خوبی انجام داد که شایسته تقدیر است اما با تفکیک صندوق ضمانت و بانک توسعه تعاون روند اخذ تسهیلات خیلی راحت‎تر شده است.

وی ابراز داشت: بخش تعاون در بحث اعتبارات به هیچ وجه مشکلی ندارد و با وجود اینکه بانک‎ها اعطای تسهیلات را تعطیل کرده‎اند اما بانک توسعه تعاون همچنان با شرکت‎های تعاونی و سایر مردم همکاری می‎کند.

حدود 200 میلیارد کمک‎های فنی و اعتباری جذب شد

خواجه‎مظفری عنوان کرد: همچنین در حدود 200 میلیارد کمک‎های فنی و اعتباری جذب شده که این مبلغ هم به صورت ریالی و هم به صورت ارزی است و تعاونی‎ها از این لحاظ مشکلی نخواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: تعاون جایگاهش را از دین مبین اسلام گرفته و برای ما الگوی صحیح اقتصادی است که می‎تواند به ایجاد برابری اجتماعی و عدالت اقتصادی و توزیع عادلانه ثروت کمک کند در متون الهی اسلامی ما بارها به این مقوله اشاره شده و این بر اهمیت این موضوع می‎افزاید.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: ما می‎توانیم با جمع‎آوری سرمایه‎های سرگردان و تشکیل یک تعاونی با چند نفر کسب‌ و کاری را راه بیندازیم که از کنار آن خانواده‎های زیادی بهره‎مند شوند و این نوع اقتصادی که به تحول یک خانواده کمک کند لذت‎بخش و الهام‎آفرین است و ما باید در بخش ترویج تعاون به این خصوصیات تعاون بیشتر تکیه کنیم. 

انتهای پیام/2307/ق/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول