اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به میزبانی شهرستان آمل

گردهمایی کارشناسان تعاون مازندران برگزار شد

خبرگزاری فارس: گردهمایی کارشناسان ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران به میزبانی شهرستان آمل با حضور کیاکجوری معاون امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران برگزار شد.

گردهمایی کارشناسان تعاون مازندران برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، عبدالله کیاکجوری معاون امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی صبح امروز در این نشست با اشاره به اینکه در نگاه اداری نباید روابط کاری و اداری تفکیک شود، اظهار داشت: روابط انسانی و ارتباطات کاری مهمترین رکن در فعالیت‌های تعاون است.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات بخش تعاون عدم آشنایی تعاونگران با قوانین است یادآور شد: بخشی از مشکل به این امر باز می‌گردد که ما آموزش‌های لازم را به متقاضیان دادیم و بخش دیگر نیز به عدم رغبت تعاونگران بازمی‌گردد که این ضعف در تعاونی‌های خانوادگی بیشتر است.

کیاکجوری با تاکید بر اینکه آموزش مهم‌ترین رکن تعاون است و کمترین بی‌توجهی به آن این بخش را با مشکل مواجه می‌کند، بیان داشت: پس از این به ادارات ابلاغ شده است که بدون گذراندن دوره‌های آموزشی مدارک مجمع تعاونی‌ها را تحویل نگیرند.

وی با اشاره به اینکه ضعیف بودن بار آموزشی تعاونی‌ها سبب شده است که برای ارتقای این بخش به بخش خصوصی روی آوریم، گفت: تلاش می‌کنیم این بخش آموزش تعاونگران را بر عهده بگیرد.

این مسئول با بیان اینکه در شهرستان‌ها عمده تعاونی‌ها برای استفاده از تسهیلات تشکیل می‌شود و به همین دلیل نیز غیرفعال می‌شوند، تصریح کرد: باید از این اتفاق جلوگیری کرد چون هر فردی که می‌خواهد وارد فعالیت اقتصادی شود باید توانایی، مهارت و سرمایه لازم در این زمینه را داشته و با ارزیابی بازار کار به این بخش وارد شود.

کیاکجوری با اشاره به قوانین بانک تعاون برای پرداخت تسهیلات بیان داشت: امروز بانک تعاون برای پرداخت تسهیلات پیشرفت 20 تا 25 درصدی پروژه را مدنظر قرار داده و زمین را نیز جزو آورده محسوب نمی‌کند.

وی با تاکید بر اینکه در سال‌ جاری از محل اعتبارات جذب نشده استان‌های دیگر در سال 89، 6 میلیارد و 60 میلیون تومان در مازندران جذب شده است، افزود: فرمانداران استان برای جذب این اعتبار در حال عقد قرارداد با بانک‌ها هستند.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی آمل نیز در این نشست با اشاره به اینکه برای تقویت توان علمی و فنی کارشناسان بخش تعاون وجود این نشست‌ها ضروری است، گفت: این نشست‌ها هر فصل یک بار به منظور هم‌اندیشی همکاران از سوی اداره کل برگزار می‌شود.

محمدرمضانی با بیان اینکه این نشست در واقع یک کارگاه آموزشی محسوب می‌شود، تاکید کرد: مطالب جدید ابلاغی، مسائل و مشکلات شهرستان‌ها در بخش تعاون استان در این نشست‌ها بررسی می‌شود.

انتهای‌پیام/86011/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول