اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار فردوس:

دست‌های پنهان در تشدید گرانی شناسایی شوند

خبرگزاری فارس: فرماندار فردوس گفت: باید دست‌های پنهانی که گرانی‌ها را تشدید می‌کنند شناسایی و با آنها برخورد جدی صورت گیرد.

دست‌های پنهان در تشدید گرانی شناسایی شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، محمدرضا رجبی‌مقدم  ظهر امروز در جلسه تنظیم بازار در فردوس اظهار کرد: بالا رفتن قیمت‌های بسیار سریع‌تر از پایین آمدن آن انجام می‌شود و در حال حاضر با توجه به ثبات قیمت و کاهش قیمت ارز، انتظار می‌رود که قیمت‌ها نیز کاهش یابد.

وی انجام 650 مورد بازرسی طی یک‌ماه گذشته در فردوس را نشان از نظارت دقیق بر بازار دانست و افزود: با توجه به ثبات قیمت‌ها، باید بازرسی‌های بیشتری انجام و با متخلفان نیز به طور جدی برخورد شود.

فرماندار فردوس با اشاره به اینکه پایین آمدن قیمت‌ها نیاز به گذر زمان دارد، تصریح کرد: مردم ایران اسلامی همواره و در همه صحنه‌ها همراه و همگام نظام بوده‌اند و در حال حاضر نیز باید تحمل بیشتری برای بهبود وضعیت بازار و کاهش قیمت‌ها داشته باشند.

*توزیع 45 تن برنج هندی در فردوس

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت فردوس نیز از توزیع 45 تن برنج هندی در این شهرستان خبر داد و گفت: تاکنون 440 حلب روغن‌نباتی و 9 تن روغن نباتی 5/4 کیلویی جذب و در سطح شهرستان توزیع شده است و بیش از 69 تن برنج دیگر نیز بزودی جذب و توزیع می‌شود.

احمد نعیمی از انجام 650 مورد بازرسی از واحدهای صنفی سطح شهرستان فردوس خبر داد و افزود: در این بازرسی‌ها تعداد 22 پرونده تخلف به ارزش ریالی 69 میلیون ریال ثبت و یک واحد آژانس حمل ‌و نقل درون شهری نیز به دلیل نداشتن پروانه فعالیت پلمپ شد.

وی از کاهش قیمت سیمان فله و پاکتی به ازای هر تن، 11 هزارتومان و همچنین کاهش قیمت شیر پاکتی به ازای هر پاکت مبلغ 100 تومان خبر داد و تصریح کرد: با کاهش قیمت ارز و ثبات قیمت‌ها انتظار می‌رود که قیمت اجناس و کالاها نیز روند رو به کاهشی داشته باشد.

در این جلسه تفاوت قیمت گوشت مرغ در فردوس و استان‌های همجوار، کمبود شدید برخی از داروها در داروخانه‌ها، اعتراض اصناف به تأخیر در واریز مبلغ خرید مشتریان پس از استفاده از کارت‌خوان به حساب فروشنده و همچنین مشکل تأمین سوخت روستاهای سطح شهرستان فردوس مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

یکی دیگر از مسائل مطرح شده در جلسه تنظیم بازار فردوس این بود که قیمت هر کیلو چای صددرصد خارجی 15 هزار و 500 تومان است در حالی‌که هم‌اکنون مشتری این مبلغ را برای نیم کیلو چای خارجی پرداخت می‌کند و باید بررسی شود که چرا نظارت کافی بر مراکز تولید و بسته‌بندی چای صورت نمی‌گیرد.

انتهای پیام/69007/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول