اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 9 ماه سال‌جاری

3 میلیون لیتر فرآورده نفتی در منطقه زاهدان کشف شد

خبرگزاری فارس: مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان از کشف 3 میلیون و 467 هزار لیتر فرآورده نفتی در 9 ماه امسال در این منطقه خبر داد.

3 میلیون لیتر فرآورده نفتی در منطقه زاهدان کشف شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی شرکت نفت زاهدان، دادخدا اعتصامی اظهار داشت: این مقدار فرآورده مکشوفه که توسط نیروی انتظامی استان کشف و تحویل انبارهای نفت این منطقه شده است شامل بنزین، نفت سفید و نفت‌گاز می‌باشد و از این میان نفت گاز با مقدار 3 میلیون و 158 هزار لیتر بیشترین میزان یعنی معادل 91 درصد از مجموع فرآورده‌ها را شامل می‌شود.

وی افزود: فرآورده بنزین با 82 هزار لیتر و نفت سفید با 227 هزار لیتر درصد کمتری از این کشفیات می‌باشد.

مدیر شرکت ملی فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان با اشاره به اهمیت فرآورده‌های نفتی و لزوم حفظ و صیانت از آن گفت: فرآورده‌های نفتی صرف نظر از هزینه‌های استخراج، پالایش، حمل و توزیع آن، به‌دلیل محدود بودن، حائز اهمیت فراوان است و باید با اصلاح الگوی مصرف، فرهنگ‌سازی و جلوگیری از قاچاق سعی کنیم آن را به صورت صحیح مصرف کنیم.

اعتصامی بیان کرد: این شرکت با اعمال کنترل‌های لازم مجاری عرضه، مصرف‌کنندگان عمده و محموله‌های حمل فرآورده، طراحی و اجرای برنامه‌های کنترلی مصرف سوخت از جمله اجرای طرح منطقه‌ای کردن سهمیه نفت‌گاز، نصب سیستم کنترل سوخت براساس پیمایش بر روی نفتکش‌های جاده پیما و همچنین کنترل میزان سوخت باک وسایط نقلیه ترانزیت در پایانه‌های مرزی استان با همکاری ادارات مربوطه، تلاش‌های گسترده‌ای را در سال‌های اخیر در زمینه صیانت از فرآورده‌های نفتی آغاز کرده است.

منطقه زاهدان یکی از مناطق 37گانه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران و دارای چهار ناحیه زاهدان، زابل، خاش و سراوان است و کار سوخت رسانی در شمال، مرکز و بخشی از جنوب استان سیستان و بلوچستان را به عهده دارد.

انتهای پیام/75002/ر/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول