اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش استانداری کرمان

180 هزار دانشجو در کرمان تحصیل می‌کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری کرمان گفت: 180 هزار دانشجو در 123 واحد دانشگاهی استان کرمان مشغول به تحصیل هستند.

180 هزار دانشجو در کرمان تحصیل می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علی بیگ‌زاده پیش از ظهر امروز در آیین آغاز به کار جشنواره منطقه‌ای اختراعات کویر و نمایشگاه فناوری و دستاوردهای پژوهشی استان کرمان در محل هتل پارس اظهار داشت: کرمان 11 درصد از خاک ایران را در بر می‌گیرد و حدود 3 میلیون نفر جمعیت دارد.

وی افزود: مردم شریف، نجیب و ولایت‌مدار و منابع انسانی شایسته از ظرفیت‌های اصلی استان کرمان است که به آن افتخار می‌کنیم.

بیگ‌زاده با اشاره به اینکه یک چهارم باغ‌های ایران در استان کرمان است، افزود: 50 نوع محصول باغی و 50 نوع محصول زراعی در استان کرمان کشت می‌شود و سهم ارزش افزوده بخش کشاورزی استان کرمان از کشور 9 درصد است.

وی بیان کرد: استان کرمان مقام نخست سطح زیر کشت محصولات کشاورزی و باغی، رتبه دوم محصولات جالیزی و رتبه سوم تولید مرکبات را دارد.

بیگ‌‌زاده عنوان کرد: استان کرمان با دارا بودن 50 نوع کانی به عنوان بهشت معادن شناخته می‌شود و 70 درصد ذخیره کرومیت ایران در این خطه است.

وی گفت: زیربناهای موثر در توسعه صنعتی مانند انرژی‌ها، مناطق ویژه اقتصادی و نزدیکی به استان‌های جنوبی موقعیت ویژه اقتصادی و صنعتی را برای کرمان رقم زده است.

بیگ‌زاده از فعالیت 123 واحد دانشگاهی در استان کرمان خبر داد و بیان کرد: 181 هزار دانشجو در این مراکز علمی و در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل هستند و 2 هزار و 600 عضو هیئت علمی در این خطه حضور دارند.

این مسئول با اشاره به موفقیت‌های استان کرمان در زمینه‌های پژوهشی افزود: کرمان در جشنواره ملی علم و عمل نمونه و برتر شد و در سال گذشته نیز رتبه برتر پژوهش را در ایران کسب کرد.

بیگ‌زاده افزود: دستگاه‌های اجرایی استان کرمان بخشی از فعالیت‌های پژوهشی خود را در نمایشگاه فناوری و دستاوردهای پژوهشی استان کرمان به نمایش گذاشته‌اند.

وی کمبود آب برای بالا بردن راندمان محصولات کشاورزی، گستردگی و پراکندگی در نقاط جغرافیایی و خام‌فروشی محصولات را از جمله محدودیت‌های استان کرمان ذکر کرد.

انتهای پیام/80019/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول