اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ارشاد فارسان:

فراخوان تئاتر ایثار و مقاومت در چهارمحال و بختیاری اعلام شد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فارسان از آغاز فراخوان ششمین جشنواره تئاتر استانی ایثار و مقاومت در این استان خبر داد.

فراخوان تئاتر ایثار و مقاومت در چهارمحال و بختیاری اعلام شد

فرزاد صفدری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: این جشنواره در راستای حمایت و تشویق هنرمندان عرصه نمایش و با هدف کشف استعدادهای خلاق و جوان برگزار می‏شود.

وی افزود: توسعه و گسترش نمایش حرفه‌ای ایرانی و اسلامی از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

صفدری با بیان اینکه این جشنواره در دو بخش برگزار می‎شود، تصریح کرد: این جشنواره در دو بخش تولید متون نمایشی و نحوه اجرای جشنواره‌ای برگزار می‎شود.

دبیر اجرایی ششمین جشنواره تئاتر استانی ایثار و مقاومت ادامه داد: در بخش تولید نمایشی می‌بایست موضوع نمایشنامه ایثار، مقاومت و شهادت باشد.

وی بر ضرورت بهره‌گیری هنرمندان از آثار و سیره شهیدان تاکید کرد و گفت: نویسندگان می‌توانند زندگی‌نامه، کردار، رفتار و سیره سرداران شهید استان را دست مایه طرح و نمایش‌نامه خود قرار داده و اقدام به تولید اثر کنند.

صفدری بیان کرد: متونی که دارای کیفیت، خلاقیت و با نگاه تازه باعث ایجاد جریان فکری در ترویج فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت باشند، پس از تائید کارشناسی هیئت بازخوان از کمک هزینه 5 میلیون ریالی برخوردار می‎شوند.

به گفته وی به متونی که مورد پذیرش هیئت بازخوان قرار نمی‌گیرند هیچ‌گونه وجهی پرداخت نمی‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فارسان افزود: دبیرخانه جشنواره پس از انعقاد قرارداد و پرداخت مبلغ نقدی با نویسنده، متون مورد پذیرش را در اختیار داشته و جهت تولید نمایش در مرحله دوم در اختیار کارگردانان متقاضی قرار داده می‌شود.

صفدری با اشاره به بخش دوم جشنواره، تولید نمایش و نحوه اجرای نمایش‌ها را مهم ارزیابی کرد و متذکر شد: هنرمندی می‌تواند در بخش کارگردانی شرکت نماید که تاکنون دو اثر نمایشی با کیفیت خوب کارگردانی کرده و یا فعالیت به عنوان دستیار کارگردان سه نمایش را دارا باشد.

وی مهلت ارسال متون نمایشی را 22 بهمن ماه اعلام و خاطرنشان کرد: علاقمندان به شرکت در جشنواره می‎توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره واقع در فارسان، فرهنگ‌سرای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان ارسال کنند.

انتهای پیام/68004/و/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول